• MrsT2011

Hjälp mig, ska jag berätta?

Åh vad hemskt, varma styrkekramar till dig!

Jag känner också att du måste berätta för honom, han har rätt att få veta.

Men det där med att behålla barnet är helt och hållet ditt eget beslut. Du säger att du vill ha barn, så om jag hade varit i din situation hade jag behållit barnet. Relationer kan man aldrig vara säker på, men barnen är ens egna.

Flytta fokus från din sambo och tänk istället igenom hur du känner inför att bli mamma. Jag är generellt för aborter, men att göra abort för någon annans skull vore ju hemskt.

Om du känner att det finns en risk att du kommer ångra en eventuell abort, då tycker jag att du ska behålla barnet. Förbered dig på att det kan bli tufft att vara ensamstående mamma, men det kommer att vara värt det.

• MrsT2011

Åh vad hemskt, det är ju fruktansvärt hårt att bli lämnad för någon annan...

Men det märks verkligen att ni fattat rätt beslut, och du kommer ju inte bli ensam, bebisen är din egen!

Kram och lycka till, det kommer att ordna sig för dig!

• MrsT2011

Åh vad jag lider med dig, vilken mardröm! Men försök se glädjen i att slippa bli släkt med hans trångsynta kärring till mamma, och som någon sa lär ju hans nya relation bli något ansträngd när han väntar barn med sitt ex!

All lycka till dig och den lill* du bär på!! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Hjälp mig, ska jag berätta?