Hjälp mig, ska jag berätta?
Åh, jag blir så ledsen av att läsa dina ord om hur du har det!
Och inte kan jag komma med någon som helst tröst heller... :-/
Jag kan bara känna med dig i din chock och sorg.
Min förra kille kunde liksom aldrig riktigt bestämma sig. Han gjorde slut ordentligt en gång efter 3 år tillsammans, men ångrade sig och kom krypandes tillbaka. (han träffade dock aldrig någon annan) Men då hade jag plötsligt krav på honom. Att det skulle vara VI, att han skulle visa det och att vi skulle flytta ihop och bilda familj så småningom. (Vi hade ett distansförhållande) De följande två åren var himmelska! Han var helt förändrad, och allt var verkligen fantastiskt.
Då kommer han helt plötsligt och säger att han ville ha ett uppehåll. Jag fattade absolut ingenting! Det var verkligen ingenting som jag borde märkt eller förstått tidigare.
Att han hade träffat en annan lyckades jag DRA ur honom...och "uppehållet" som följde var ju förstås en form av slut, men ändå skönt för då fick man liksom chans att hämta sig innan den sista dödsstöten.
Konstigt, ja kanske...men det var bra för mig i alla fall. Även om det var fegt gjort av honom, som liksom aldrig kunde bestämma sig för om jag var hans livs kärlek eller inte. Och så kände han sig i alla fall inte fullt lika elak genom att erbjuda uppehåll först.
Jag hoppas verkligen att det går bättre för dig TS. Att hans vilja till uppehåll inte betyder mer än att han behöver fundera....men med ett embryo i magen ställs ju allt liksom på ända.
Usch, vad jag lider med dig! Jag vet verkligen inte hur jag hade gjort, eller velat göra om jag var du.
Men pratat med honom, det hade jag i alla fall gjort. Då får du ju verkligen veta vad han vill också. Om du ska behålla barnet, så gangnar det väl dig att du är ärlig om det från början.
Att man går och håller saker hemliga gillar inte någon.
Och kanske ser han dig på ett annat sätt, om han inser att ni plötsligt är början till en familj.
Kanske vill han då verkligen fortsätta, eller så vet han att han verkligen INTE vill det. Det är väl lika bra att få veta eller...?
STORT lycka till, och en stor kram till dig!