• Chicita

Häst vs bröllop

Inte för att försvara din kollega på något sätt...
    Men Elitloppet är en helig graal för många travintresserade. Och travfolk "är inte som alla andra"...
    Och det behöver inte alltid vara på ett negativt sätt Flört
    Jag har själv jobbat i travbranchen och därikring. Både i stallen och med utrustning mm. Och jag vet hur viktigt elitloppet är för dom. Även för många spelare så är det en sån där grej som man bara inte får missa...
    Det är som att säga att "jamen Metallica kommer väl tillbaka en annan gång?" som att säga att elitloppet går igen nästa år. Det är ju inte likadant dom två gångerna liksom...

Vi har folk som inte kommer pga älgjakten. Så jag förstår precis hur du känner...
    Och jag tycker att du ska ta det med din vän, alltså inte anklaga eller pressa personen, men berätta hur besviken du blev över att denne inte kunde komma på ditt bröllop...

• Chicita

Tja älgjägarna är en farbror och två kusiner till min blivande Tungan ute
    För mig känns det mer som att "det är deras förlust"... och så bjuder jag in 2 kollegor med respektive som jag inte hade haft råd att bjuda annars... Solig

Som du säger Mikina, så är det ju faktiskt så att även om dom är väldigt glada för ens skull, så är det "bara ett bröllop" för vissa.
    Dom är inte lika engagerade och inne i det som vi är. Det är inte "årets händelse" för dom.
    Men om dom förstår hur gärna man vill ha dom där. Att man inte bjuder dom "bara för att man måste" så kanske dom ändrar sig.
    Det är ju så att vissa kan känna sig som om dom bjuds in för att det liksom "måste bjudas", och att dom kanske borde tacka nej för att man hellst inte vill ha dom där... Om ni förstår vad jag menar

Svar på tråden Häst vs bröllop