Häst vs bröllop
Mikina skrev 2011-04-20 17:33:41 följande:
Jag skiter fullständigt i om det är elitlopp eller älgjakt,det är upp till personen i fråga om den vill vara med då jag gifter mig eller inte och uppenbarligen så vill de inte.
Jag hade som du tagit illa upp, speciellt om det är en så nära vän.
Om folk hellre går på kräftskiva eller vad som kan tänkas ske i augusti då jag gifter mig så är det deras miss, jag lär ju inte vara så sugen på att bjuda in dom på någonting efteråt i alla fall.
Elitlopp kanske är "årets händelse" eller nåt i travbranschen men som du säger så gifter du dig en gång och det är ett av ditt livs största händelser, känns inte ens som att det går att jämföra.
Inbjudan till ett bröllop är faktiskt inte en kallelse som innebär ett obligatoriskt ja, utan människor har rätt att göra sina egna prioriteringar och val.
Det är klart att man kan bli ledsen eller besviken över att inte kunna dela dagen med någon som står en nära, men i min mening är det bästa man kan göra att respektera personens prioriteringar. Dessutom kan det finnas andra orsaker till att någon har en ursäkt till att inte komma på ett bröllop. Jag vet att det kan vara svårt för bröllopsentusiaster här att tänka sig det, men det finns människor som verkligen inte är bekväma på bröllop. Och om du "skiter fullständigt" i vad dina vänner har för eventuella skäl till att inte komma på ditt bröllop så kanske du skulle gynnas av att fundera över vilken sorts vän du är.