Inlägg från: Anonym (besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (besviken)

Mannens svensexa - en katastrof

Vågar inte skriva med min vanliga inloggning ifall mannen kikar in på sidan. Jag hade en underbar möhippa i helgen vilket har fått mannen att gå och längta efter sin svensexa och han funderar mycket på vad "grabbarna" kommer hitta på. Jag gav nummer till alla inbjudna män i "fest-ålder" till marskalken för 2 månader men hörde sen inget mer. Nu börjar tiden rinna ut och det är bara 2.5 vecka till vi gifter oss. Ryktesvägen hörde jag att en inbjudan om svensexa gått ut i lördags, och att den tänkta dagen var nu på lördag. Alltså en vecka innan och dessutom är det på påskafton som allt ska hända! Detta har resulterat i att typ alla tackat nej Det är marskalken och en kille till som kan och jag försöker övertyga min bror om att måste vara med! Men han har panikångest och de snabba kasten har fått honom att må dåligt över hela situationen.
    Jag har försökt övertala marskalken om att hitta en annan dag, exempelvis helgen efter påsk (sista helgen innan bröllopet), men nej då jobbar den andre killen som kunde nu i påsk. Jag är så ledsen när jag tänker på att mannen kommer tro att ingen vill vara där för honom på hans dag. Men med en vecka till godo och dessutom mitt i påsken hade alla andra redan planer... Vet att svensexan egentligen inte är mitt problem, men jag vill ju att mannen ska få en lika underbar dag som jag fick!

• Svar på tråden Mannens svensexa - en katastrof
  • Anonym (besviken)

Tack för alla svar!
    Problemet är ju att det är så ont om tid kvar! Det är som sagt påsken nu med allt vad det innebär och sen nästa helg är det valborg, marskalkens dotter ska ha kalas.. och ja.. jag kan rabbla saker i evigheter. Det är så fruktansvärt dåligt planerat! Mina vänner försökte till och med hjälpa dem med planeringen när de planerade min möhippa, men det var de inte mottagliga för.
    Alla grabbarna har arbeten med obekväma tider - polis, kock på krog, jobb på resande fot... Så det hade behövts att en dag hade satts tidigt så att de hade haft tid att möjligen ta ledigt eller byta schema. (om man nu gärna hade velat vara med)
    Sen är min blivande i chefs position på sitt arbete så det går ju inte precis att de super ner honom en vardag.. och nej man behöver ju inte dricka en massa men känner jag de här killarna rätt så kommer det att finnas alkohol Jag tror faktiskt det bästa är att göra som FriPhi och låta dem sköta det själva. Vem vet, de kanske har jätteroligt på lördag trots att det inte är så många med, det är ju trots allt de 2-3 närmaste som kommer! 

• Anonym (besviken)

Jaha mannen blev kidnappad igår och det blev bra trots allt :) De tre grabbarna som kom körde fullt ut och det var en glad man som kom hem vid tre inatt. Skönt!  En sak mindre att oroa sig över

Svar på tråden Mannens svensexa - en katastrof