• Anonym (besviken)

Mannens svensexa - en katastrof

Vågar inte skriva med min vanliga inloggning ifall mannen kikar in på sidan. Jag hade en underbar möhippa i helgen vilket har fått mannen att gå och längta efter sin svensexa och han funderar mycket på vad "grabbarna" kommer hitta på. Jag gav nummer till alla inbjudna män i "fest-ålder" till marskalken för 2 månader men hörde sen inget mer. Nu börjar tiden rinna ut och det är bara 2.5 vecka till vi gifter oss. Ryktesvägen hörde jag att en inbjudan om svensexa gått ut i lördags, och att den tänkta dagen var nu på lördag. Alltså en vecka innan och dessutom är det på påskafton som allt ska hända! Detta har resulterat i att typ alla tackat nej Det är marskalken och en kille till som kan och jag försöker övertyga min bror om att måste vara med! Men han har panikångest och de snabba kasten har fått honom att må dåligt över hela situationen.
    Jag har försökt övertala marskalken om att hitta en annan dag, exempelvis helgen efter påsk (sista helgen innan bröllopet), men nej då jobbar den andre killen som kunde nu i påsk. Jag är så ledsen när jag tänker på att mannen kommer tro att ingen vill vara där för honom på hans dag. Men med en vecka till godo och dessutom mitt i påsken hade alla andra redan planer... Vet att svensexan egentligen inte är mitt problem, men jag vill ju att mannen ska få en lika underbar dag som jag fick!

• Svar på tråden Mannens svensexa - en katastrof
  • glada augustibruden

Fyy, vad tråkigt!
    Har inget bra tips att komma med förutom att man faktiskt kan ha kul när man är få personer bara man gör något som passar!
    Kan vara något så enkelt som en herrmiddag!
    Lycka till med bröllopet!

• hella79
    Anonym (besviken) skrev 2011-04-20 20:24:29 följande:
    Vågar inte skriva med min vanliga inloggning ifall mannen kikar in på sidan. Jag hade en underbar möhippa i helgen vilket har fått mannen att gå och längta efter sin svensexa och han funderar mycket på vad "grabbarna" kommer hitta på. Jag gav nummer till alla inbjudna män i "fest-ålder" till marskalken för 2 månader men hörde sen inget mer. Nu börjar tiden rinna ut och det är bara 2.5 vecka till vi gifter oss. Ryktesvägen hörde jag att en inbjudan om svensexa gått ut i lördags, och att den tänkta dagen var nu på lördag. Alltså en vecka innan och dessutom är det på påskafton som allt ska hända! Detta har resulterat i att typ alla tackat nej Det är marskalken och en kille till som kan och jag försöker övertyga min bror om att måste vara med! Men han har panikångest och de snabba kasten har fått honom att må dåligt över hela situationen.
    Jag har försökt övertala marskalken om att hitta en annan dag, exempelvis helgen efter påsk (sista helgen innan bröllopet), men nej då jobbar den andre killen som kunde nu i påsk. Jag är så ledsen när jag tänker på att mannen kommer tro att ingen vill vara där för honom på hans dag. Men med en vecka till godo och dessutom mitt i påsken hade alla andra redan planer... Vet att svensexan egentligen inte är mitt problem, men jag vill ju att mannen ska få en lika underbar dag som jag fick!
    FY va tråkigt, ja förstår dig! Ja tycker att du ska prata med marskalken man kan ju ta det en veckodag oxå. Klart att din blivande man ska ha en svensexa. Lycka till!
  • Joffan

om jag var du skulle jag kontakta de andra killarna och se vilken dag som passar dem bäst och sedan be dem fixa något den dagen som passar flest.

• FriPhi

Fan vad dåligt!
    Jag undrar också över min killes svensexa, mailade de båda marsalkerna för ett tag sen och undrade om de ville ha gästlistan och hjälp med något och fick inte ens något svar. Jag VET att min kille helst av allt skulle vilja ha med alla, men nu fick jag reda på att de tydligen planeras en svensexa, men bara med det närmaste grabbgänget...
    Har bestämt mig för att inte lägga mig i. Hur svårt det än är tycker jag att du borde göra samma sak. Har han fler nära vänner som inte kan vara med nu på lördag kanske du kan prata med någon av dem och undra om inte de vill styra upp en till svensexa, men det blir ju ändå väldigt kort varsel.
    Åh, det är så jäkla synd att vissa inte ser det som en lika stor grej som man själv gör :(
    Förövrigt kom ingen av mina tre systrar på min möhippa och jag blev sjukt besviken över det. De bor 50 mil ifrån mig, men vi kommer att ha bröllopet på deras hemmaplan och då slipper de åka hit för det, så jag tyckte det var sååå dåligt. Även om jag var så glad för alla som var med och jag vet att det verkligen inte har med dålig planering eller framförhållning att göra, så blir man ledsen över folk som inte kommer.

• In Wonderland

Kan du inte få ihop alla de andra grabbarna en annan dag? En herrmiddag som någon föreslog här ovan. Då får han två svensexor och alla kan vara med.

• Anonym (besviken)

Tack för alla svar!
    Problemet är ju att det är så ont om tid kvar! Det är som sagt påsken nu med allt vad det innebär och sen nästa helg är det valborg, marskalkens dotter ska ha kalas.. och ja.. jag kan rabbla saker i evigheter. Det är så fruktansvärt dåligt planerat! Mina vänner försökte till och med hjälpa dem med planeringen när de planerade min möhippa, men det var de inte mottagliga för.
    Alla grabbarna har arbeten med obekväma tider - polis, kock på krog, jobb på resande fot... Så det hade behövts att en dag hade satts tidigt så att de hade haft tid att möjligen ta ledigt eller byta schema. (om man nu gärna hade velat vara med)
    Sen är min blivande i chefs position på sitt arbete så det går ju inte precis att de super ner honom en vardag.. och nej man behöver ju inte dricka en massa men känner jag de här killarna rätt så kommer det att finnas alkohol Jag tror faktiskt det bästa är att göra som FriPhi och låta dem sköta det själva. Vem vet, de kanske har jätteroligt på lördag trots att det inte är så många med, det är ju trots allt de 2-3 närmaste som kommer! 

• Anonym (besviken)

Jaha mannen blev kidnappad igår och det blev bra trots allt :) De tre grabbarna som kom körde fullt ut och det var en glad man som kom hem vid tre inatt. Skönt!  En sak mindre att oroa sig över

• shakynose
    Anonym (besviken) skrev 2011-04-24 14:15:00 följande:
    Jaha mannen blev kidnappad igår och det blev bra trots allt :) De tre grabbarna som kom körde fullt ut och det var en glad man som kom hem vid tre inatt. Skönt!  En sak mindre att oroa sig över
    Härligt!
  • queenelin

Skönt! Bar att han blev nöjd! Jag tror faktiskt, om man får generalisera lite, att grabbarna kanske inte har så himla stora krav, utan tycker det är kul med en grabbkväll.
    De vänner som räknas, brukar ställa upp, och hellre kvalite än kvantitet!

• Hemlig

Tur att det gick bra. Det finns värre situationer. Min killes kompis ska gifta sig och där har brudgummens svensexa blivit något riktigt konstigt. Det är brudens bror som har hand om svensexan, och inte bestman eller de andra kompisarna som räknas till "killgänget". Hur mycket ska bruden ta över egentligen liksom? Kan inte killarna få ha en egen svensexa till deras kompis sedan 10-15 år tillbaka? Varför ska brudens bror göra något totalt annorlunda från killarnas önskemål bara för att bruden vill det? Nu ska killarna i alla fall ha en egen svensexa, möjligtvis skippa den första, för att de ska få fira sin kompis som de vill, inte som bruden vill.

• MrsT2011
    Hemlig skrev 2011-04-25 00:47:26 följande:
    Tur att det gick bra. Det finns värre situationer. Min killes kompis ska gifta sig och där har brudgummens svensexa blivit något riktigt konstigt. Det är brudens bror som har hand om svensexan, och inte bestman eller de andra kompisarna som räknas till "killgänget". Hur mycket ska bruden ta över egentligen liksom? Kan inte killarna få ha en egen svensexa till deras kompis sedan 10-15 år tillbaka? Varför ska brudens bror göra något totalt annorlunda från killarnas önskemål bara för att bruden vill det? Nu ska killarna i alla fall ha en egen svensexa, möjligtvis skippa den första, för att de ska få fira sin kompis som de vill, inte som bruden vill.
    Herregud vad pinsamt! Man skäms ju för att vara tjej ibland, inte undra på att vi blir anklagade för att vara skogstokiga bridezillas med kontrollbehov... Hur kan man ens med att styra och ställa i precis ALLT? Svensexan har vi inte med att göra, jag hjälper killarna med det de ber mig om, resten får bli som de vill ha det. Precis som det ska vara alltså! När fan har man hört talas om en blivande brudgum som krävt att få styra upp planeringen av möhippan??
  • FriPhi
    MrsT2011 skrev 2011-04-25 12:33:23 följande:
    Herregud vad pinsamt! Man skäms ju för att vara tjej ibland, inte undra på att vi blir anklagade för att vara skogstokiga bridezillas med kontrollbehov... Hur kan man ens med att styra och ställa i precis ALLT? Svensexan har vi inte med att göra, jag hjälper killarna med det de ber mig om, resten får bli som de vill ha det. Precis som det ska vara alltså! När fan har man hört talas om en blivande brudgum som krävt att få styra upp planeringen av möhippan??

Haha, näää det är sant. Fast det är lätt att man lägger sig i, man vill ju (förhoppnings vis) bara väl. Kul, TS att mannen blev nöjd i alla fall!

Svar på tråden Mannens svensexa - en katastrof