Inlägg från: Anonym (Blivande brud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blivande brud)

Spiral???

jag har en fråga angående prevetivmetoder. Jag skulle vilja sätta in en kopparspiral innan bröllopet. Någon som har erfarenhet av kopparspiraler får gärna dela med sig av sina erfarenheter. Gör det mkt ont efteråt? Kan mannen på något sätt vid samlag stöta emot spiralen eller sitter den tillräckligt långt in? Tacksam om någon delade med sig av vettig info

• Svar på tråden Spiral???
  • Anonym (Blivande brud)

Det låter ganska värt. Tror nog jag måste prata med min gyn om detta. För mig är kopparspiral enda alternativet då jag total vägrar ta hormoner. Tess840 : jag har inte fött barn. Och senast jag var sexuellt aktiv var ca 2 år sedan. Jag och min blivande har bestämt oss för att vänta med sex tills vi gift oss. Kan detta vara en nackdel för att sätta in en spiral?

• Anonym (Blivande brud)

Hormobspiralen verkar ju bättre för det med mensen men ör orolig för att det kanske påverkar ens ferttilitet o gör det svårare att skaffa barn efteråt. Jag har väldigt rikliga menstustioner redan nu o undrar hur det skulle bli med en kopparspiral :-s.

• Anonym (Blivande brud)

snabbt svar till anonym A. Man påverkas alltså INTE av PMS besvär? Min farmor lider av hjärt o kärlsjukdom sp tror att jag egentligen inte borde ta sånt med hormoner... Det där med svamp låter otäckt. Är det för att den spiralen är av ngt speciellt materialt o som kroppen kanske är lite känslig för?? Vad ör det för material på hormonspiralen?

• Anonym (Blivande brud)

Åh nu vet jag inte om jag ska välja koppar lr hormonspiral ?? :-s vad kostar det förresten? Om 2 veckor blir jag 20 efter det ska det kosta att få en insatt enligt umo ..

• Anonym (Blivande brud)

Jag fick mens idag!! Ska ringa imorgon För att se om man kanske kan få en snabb tid. Just nu är jag inte sexuellt aktiv. Det var nästan 2 år sen jag hade sex. Vill vänta tills jag gift mig. MEN då kmr jag ju redan ha hunnit fylla 20. Och att ha ännu en utgift .. Hur fungerar det med högkostnadsdkyddet?

• Anonym (Blivande brud)

Jag har fått en tid idag hos en doktor på ungdomsmottagningen. Är sååååå nervös. Ska prata om mina mensproblem o att jag verkligen vill ha en hormonspiral insatt. Är dock orolig över att de kanske redan nu vill göra ngn undersökning på mig eftersom jag aldrig gjort det o har problem med riklig mens samt fruktansvärda smärtor. Usch. Någon som varit med om det som kan dela sina erfarenheter. Kl 13.30 har jag tid. Fy!!

Svar på tråden Spiral???