• wiii

Spiral???

Jag satte in kopparspiral förra sommaren då jag inte ville hålla på mer med hormoner av olika slag. (har inte några barn) Det gjorde helt ärligt väldigt ont när den sattes in, och sedan hade jag som kraftig mensvärk flera timmar efter, dagen efter var dock alla såna bekymmer borta.
    Ett tips kan vara att ha någon med som kan köra dig hem efteråt om det behövs, jag körde själv och kände väl att det kanske inte var optimalt. Fick stanna en stund på en parkeringsplats då jag blev lite yr.
    Sambon har aldrig sagt att han störts av trådarna, dom är ju mjuka.
    Bestämmer du dig för att sätta in kopparspiral så se till att vara bestämd mot barnmorskan också, dom har en tendens att tycka att man ska prova ytterligare en sorts p-piller istället..

Trots att det gjorde ont så kan jag absolut rekommendera det, trivs väldigt bra med min, och den behöver ju inte bytas oftare än vart femte år så är ju inte så ofta man utsätt för smärtan ;)

• wiii

Tror ju knappast att det spelar någon roll om man är sexuellt aktiv eller ej, vet inte hur det skulle kunna påverka?
    Den enda nackedelen som jag hört talas om just när det gäller insättningen är om man inte fött barn, men det går ju absolut att göra ändå, bara större risk för att det känns mer :) 

Svar på tråden Spiral???