• millan

Spiral???

Om du vill "slippa" mensen så kan jag VARMT rekommendera hormonspiral istället !! Jag hade först koppar men kroppen stötte ut den & eftersom jag har fruktansvärda menssmärtor så föreslog läkarna just hormonspiral. Det funkar inte som p-piller att man har hormon i hel kroppen utan det utsöndras enbart hormon i livmodern.
    På så sätt påverkas man inte av ev. hormon svängningar.
    Min sambo kände av trådarna innan jag satte in en ny men det var pga trådarna var klippta väldigt korta. Nu är dom längre & ligger ut med sidorna inne i mig. Så nu har han inte märkt av den.
    Mina erfarenheter är bara positiva med hormonspiral. Ett plus att jag inte har någon mens ! Kan hända att det kommer en ynka liten droppe nån gång ibland. Det gör ont att sätta in MEN det är värt det i slutändan =)
    Lycka till med vad du än väljer ! 

• millan

Hej !

Hormonspiral är perfekt ! Jag provade först med kopparspiral för jag var rädd för just hormonerna. (har haft p-piller & p-stav innan) Och det funkade inte så bra.... MEN i spiralen utsöndras inte hormonet i hela kroppen utan endast i livmodern, så man påverkas inte av några humörsvängningar !!
    Kopparspiralen gör också att du får rikligare mens, med hormonspiralen slipper man mensen och ev. smärtor. 
    Min blivande man kände trådarna innan jag bytte till ny spiral men det var för dom hade klippt trådarna för korta.
    Jag har bara positivt att säga om hormonsprial !!!
    Lycka till !!  Glad 

Svar på tråden Spiral???