Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Titta, xxxxxx mamma är så smal!

När det gäller vikten så är ju det viktigaste att man inte är ohälsosam.

Jag är tjock, men mina värden mm är alltid grymt bra.
    När jobbet skickade mig på 35:årskontroll (alla anställda får gå vart 5:e år på företagshälsovård för en friskvårdskontroll) så var vissa av mina värden så bra att dom låg utanför skalan Tungan ute
    Men om någon tittar på mig så ser dom en tjock person som alltså borde vara ohälsosam och kanske borde tänka på vikten.
    Varje gång jag köper en godisbit i affären så tycker jag att jag ser hur kassörskorna sneglar på mig som om dom ville säga "det där borde du inte äta va?"... Men man läser in mer i andras beteende och sätt att säga saker på än vad som dom faktiskt menar.
    Dom kanske tänker "åh kladdkaka... det var längesen, det ska jag köpa hem till fredagsmyset jag också" men jag tolkar det som "ska du verkligen äta kladdkaka... och grädde också? inte undra på att du är så tjock" Flört

Du kanske är rädd att bli bedömd som "för smal" eller "anorexiafall" och därför tar du åt dig lättare av en sån kommentar.
    Min mamma drack 5 dl grädde varje dag när hon var i 40-årsåldern för att försöka bli lite tjockare eftersom hon alltid sett ut som ett benrangel vad hon än ätit. Det enda som hände var att hennes blodfetter gick igenom taket så att säga. Och doktorn som rekommenderat henne att dricka grädde fick snabbt ta tillbaka sina rekommendationer.

För att summera: Var hälsosam, oavsett vikt. Det är viktigast
    (oj vad rolig jag var helt plötsligt kände jag.. "viktigast" hm... *haha* )

Svar på tråden Titta, xxxxxx mamma är så smal!