Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Inte okej att tågluffa?

Mamma och pappa tågluffade med oss barn när jag var 6 och äldsta systern 10,  visserligen bara mellan  Schweiz, Lichenstein,Österike och Italien.   När vi tågluffade så hade inte ens blivit på modet att göra något sådant och när vi kom hem, så förfasade sig folk över hur mina föräldrar kunde vara så tokiga, tänk om något hade hänt??

Hehum, vi kom hem hela, rena och med mer erfarenheter än de flesta ungar.

Om ni trivs med att  uppleva saker så ska ni tågluffa, man kan vara lika kärleksfull om inte mer  genom att uppleva saker tillsammans.

Mina föräldras smekmånad togs innan de gifte sig, lite bakvänt men det funkade, de paddlade kanot i 2 veckor och efter det ansåg de att de kände varandra väl nog att gifta sig, så det gjorde det och hade ingen smekmånad efteråt.

Var er själva och fall inte för grupptrycket. 

• Kattpoet

Och glöm inte att packa  matkåsa och drickkåsa och ett set med armens  kniv,sked och gaffel, man klarar sig inte  utan dem.  

• Kattpoet

Oh OH  de måste bara tågluffa i Schweiz och sedan i Österike , det är så vackert!   Jag vill tågluffa jag med!!!

• Kattpoet

Nu har jag suttit och tittat igenom alla blider från min tågluff som barn. GHA!!   Jag vill tågluffa, det var ju så vacker och mysigt och det måste varit jobbigt för mina föräldra tre kottar på tågluff.

• Kattpoet

Min  smekmånad var nog värre än  tågluffning, vi hade ingen, min man flyttade närmligen  till Sverige, det kostade pengar och sen var vi pank.

Jag hade hellre karln här än att  sola på Mallorca bara för att "det ska man ju göra". 

Svar på tråden Inte okej att tågluffa?