Inte okej att tågluffa?
Vi planerar att gifta oss i april/maj 2012 och tanken är att vi seda på sommaren ska åka på en bröllopsresa och då vara borta 3 eller 4 veckor. Vi har rest en del förut, backpacking i asien osv. När vi pratade om vad vi vill göra så kändes en tågluff i Europa väldigt spännande, att åka runt i flera olika länder med våra stora ryggsäckar, leva ganska fattigt och planlöst, bo på vandrarhem osv. Sambon var dock lite nervös över alla andras åsikter då det tydligen inte är "rätt sätt" att spendera smekmånaden, vi förväntas ta in på ett lyxigt hotell i ett paradis någonstans och bara slappa och vara kärleksfull. Jag tyckte han var var lite löjlig då jag inte kunde tänka mig att någon skulle ha åsikter, men men, jag had fel!
Vi har nämt planerna om tågluff som bröllopsresa för några få kompisar och familjemedlemmar (de vet inte att vi ska gifta oss nästa år eller att det är nästa sommar vi pratar om) och alla har varit negativa. Tydligen är det helt fel sätt och då räknas de inte som en bröllopsresa utan mer en fattigman semester, ungdomsresa och vi kommer enligt andra att ångra oss osv...
Är det verkligen så konstigt att vi vill tågluffa och varför skule vi ångra oss?