Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Blä, vill inte heta som svärmor!!!

hm jag o min svärmor är inte heller de såtaste vännerna kan man lugnt säga, hon som blev så arg på mig för att jag skickade ut en inbjudan till henne o svärfar

hon har inte pratat med mig på ca 6veckor nu, men jag har slutat bry mig, det är hon som mår mest dåligt av den dåliga stämmningen.

jag hade som ogift ett son-namn när jag gifte mig första gången fick jag ett efternamn som INTE var ett son-namn

Nu när jag gifter mig igen kommer jag att få ett son-efternamn igen, känns lite bläkigt men jag kan ju inte behålla mitt nuvarande efternamn o sen gå o gifta mig med en som heter nått med son-namn i efternamn.

vi har sagt som så att så småningom ska vi hitta på ett eget efternamn o ansöka hos patent o registreringsverket tror jag man anmäler nytt efternamn till.

min svärmor heter blalaba i förnamn, blablabla i mellan eftrernamn o blablabal i efternamn som hon fick när hon gifte sig med svärfar.

så nu kommer jag att få heta blablabla i efternamn så länge iaf.

men det får väl funka det med då det är deras son jag gifter mig med inte med svärföräldrarna.

men jag förstår hur ni tänker iom att jag känner likadant 

• maxmamma

ja så skulle man kunna göra att behålla det gamla o ha som mellan-namn men vi har redan skickat in papperen på att jag ska byta efternamn.

fast jag känner att jag vill ha bort mitt nuvarande efternamn då jag bara förknippar det med mitt ex o hans våldsamheter.

däremot ska mina två barn som jag har tillsammans med det våldsamma exet behålla sina efternamn som de fick genom honom.

Så det blir jag bara jag som byter efternamn, då våran gemensamma nämnare redan har sin faders efternamn.

äh vad flummigt detta blev men hoppas ni fattar vad virrpannan jag menadeTungan ute

Svar på tråden Blä, vill inte heta som svärmor!!!