prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 11:32:31 följande:
Fast även om de äldre nu skulle gå hem vid 22...betyder det att festen tar slut då? Och om de äldre nu skulle vara sådär tråkiga eller inte orka dansa och bara sitta i ett hörn och sen gå hem vid 22...är det inte bra att de går hem då så ni yngre kan partaja loss ordentligt utan att få dåligt samvete för att ni "stör" de äldre?
Och även om festen tar slut 22 måste det vara dåligt? Är det inte bättre att alla har jättekul och det är jättebra stämning och att man sedan slutar när festen är på topp?
En lyckad bröllopsfest mäts väl inte i hur länge festen pågick?
Tänk om gästerna (och även ni som brudpar!) har det jättetrevligt och festen är jättelyckad på alla sätt och vis men vid 22 är ni glada,lyckliga och trötta och vill lägga er...är det en dålig och misslyckad fest då?
Den där negativa rösten....den som smyger sig på och gör dig osäker...du ska be den rösten att hålla käft tycker jag
Som brudpar är man nog slut ganska tidigt. Vi har tänkt stanna så länge bandet spelar om vi orkar, men jag tror inte att de spelar längre än till tolv max. Gästerna stannar så länge de vill stanna och partar så länge de vill parta. Om de vill gå hem klockan 23 allihop då är det ju det de vill. Jag menar de går inte hem för att de har tråkigt utan för att de tycker att det blir bäst så.
När min syster gifte sig var vi ett litet gäng som partade loss flera timmar efter att de flesta gått och lagt sig. Vi hade hur kul som helt! Det hade inte blivit roligare för att de andra, som var trötta, hade stannat kvar.