Oro över ett tråkigt bröllop...
Hej! Jag och min sambo ska gifta oss i år och jag oroar mig just nu något fruktansvärt över att bröllopet ska bli tråkigt... Det låter som något dumt att oroa sig över, jag vet, men jag kan inte sluta noja över det. Vi bjöd in ca 65 pers och hittills har bara 42 tackat ja och några tackat nej. Varken jag eller min sambo har en jättestor vänkrets, utan vi har en liten gemensam skara vänner, vilket gör att majoriteten av gästerna utgörs av vår familj och släkt och att medelåldern på bröllopet blir rätt så hög. Tolv stycken vänner är bjudna. Vänner till min familj, eller snarare mina föräldrars vänner är också inbjudna, eftersom jag vuxit upp med dom, dock har jag inte umgåtts med dom på senare år; är det konstigt att jag bjudit dom? Det känns som att man på ett bröllop ska bjuda in alla sina 200 närmsta vänner och att jag och min sambo är konstiga som inte har så många vänner att bjuda och att de övriga gästerna ska undra varför vi inte har så många vänner, att festen ska dö ut för att för att medelåldern är över 40 osv.... att det ska bli ett pensionärspartaj och alla lägger sig kl.22..... Jag nojar över alla dom grejerna just nu Kanske ingen som kan relatera till mitt problem eller som ens förstår det men lite stöttning hade inte suttit fel nu.... :)