Oniq skrev 2011-04-28 10:22:54 följande:
Jag kan säga att de (få) bröllop jag varit på har det varit brudparet som satt stämningen.
Det är galet smittsamt att se två överlyckliga människor som visar att de njuter av varenda stund och att de älskar varandra. -Det bröllop där det var tydligast var det bästa och roligaste bröllopet jag varit på!
Om brudparet är nervöst och nojjigt så blir man det som gäst också.
Ha det kul själv och njut av dagen så kommer det att ordna sig av bara farten! Delad glädje är dubbel glädje.
Delad glädje är dubbel glädje! Helt rätt!
Jag har varit på ett enda tråkigt bröllop och varför var det tråkigt? Jo, för att det kändes som att brudparet bara ville få allt överstökat så snabbt som möjligt...som att de gifte sig för att de borde typ...inte för att de verkligen ville...och det kändes som att de bjöd på mat och tårta för att de kände sig tvungna typ....Inte alls roligt. Sen att det var min systers bröllop...jo jag höll på att börja gråta på vägen hem för det kändes inte festligt alls...det kändes som att vi varit på begravning inte ett bröllop.....Jättehemskt!
Jag hade roligare på ett bröllop som vi var på helgen efter, där var det vänner till oss som gifte sig och jag hade i stort sett bara träffat brudparet innan....Jag hade roligare på det bröllopet trots att jag var nervös för att jag inte kände någon mer än brudparet (som jag då kände lite grann, jag och m2b hade inte varit ihop så länge).
Återigen: tänk så här:
Vad är det som egentligen är viktigt? Fokusera på det positiva.
Jag vet inte om redan skrivit det här i den här tråden...men det är själva vigseln som är det viktiga, det är ju på grund av vigseln som ni har fest. Nu menar inte jag att ni ska hänga upp er på varje detalj i vigseln utan mer att fokusera på det som kommer hända under vigseln: ni blir man och hustru. Fokusera på känslan ni kommer få när prästen/vigselförrättaren säger:"Ni är gifta. Ni är nu man och hustru" eller hur dom nu säger men ha det som fokus. Det är ju på något sätt det ögonblicket som är det som allt kretsar kring, eller hur?
Det är ju det ögonblicket som alla väntar på. Känn in den glädjen redan nu!
Klart att det är trist när folk inte kan komma men jag vågar påstå att ni blir lika gifta ändå och fråga dig om dessa människor skulle vilja att deras svar orsakde en sådan här vånda för dig? Jag tror inte det! Dom har ju inte tackat NEJ på jäkelskap eller hur? Hur långt är det kvar till bröllopet? Har du möjlighet att ta lite paus i planeringen och kanske även en paus från BT? Även om det bara blir paus på en enda dag så kanske det räcker för att du ska kunna andas lite och sedan se det med nya ögon?