Oro över ett tråkigt bröllop...
Fast varför skulle det bli tråkigt för att medelåldern är över 40? Folk är inte per automatik "gamla,trötta och tråkiga" bara för att dom är över en viss ålder! Ska ni ha dans? Då ska ni se till att det spelas musik för alla åldrar och att det uppmuntras till alla typer av dans, inte bara spela musik för yngre alltså.
Jag ska berätta att jag och m2b har definitivt inte flera hundra vänner snarare en handfull var. Hellre kvalitet än kvanititet när det gäller vänner, anser vi.
Vi kommer ha ett litet bröllop med 25 gäster, det blir våra föräldrar och syskon och närmsta vänner och "bara" en moster till mig. Vi ska ha bröllopsmiddag,inte bröllopsfest. Vi är inte festprissar i vanliga fall och flera av våra närmsta vänner har små barn och krävande jobb/utbildningar och uppskattar att sitta i lugn och ro och äta och dricka gott men skulle enligt egen utsago "inte palla med" en fest långt in på natten. Vi insåg på ett tidigt satium att det VI ville göra var att gifta oss och sedan äta gott med våra närmsta och sedan kunna lägga oss ganska tidigt. För en del kanske det låter tråkigt eller som "pensionärsvarning"men det är så vi vill ha det och INGEN har sagt nåt negativt om det. och OM någon skulle tycka det så är det deras problem.
Eller jo, en kille har frågat lite försiktigt om det "är middag eller 'fest' ?" Men han kommer i alla fall, trots att det "bara" är middag. Ett par (somsjälva är gifta och har småbarn) sa så här när jag nojjade över att det "bara" är middag: "Jamen det är ju VIGSELN som är det viktigaste och det är ju det vi är mest uppspelta över, att vi får vara med på er vigsel...att ni sen vill bjuda oss på middag efteråt, det är ju bara en bonus."
Jag blev jätteglad över dom orden och efter det har jag slappnat av och kan njuta av det hela på ett annat sätt. Tänk så du också TS! Det är en bonus för gästerna att ni bjuder på fest efter vigseln. Vigseln är ju det viktigaste, det är ju själva anledningen till festen.