TheD skrev 2011-04-27 10:30:30 följande:
Ni som har valt att ha middagen/festen på tex ett hotell där personalen sköter dukning och sådant, hur har ni gjort med tex festprogram? Ger ni dem till personalen att lägga fram på borden?
Vi kommer ej ha festprogram.
Hur mycket dekorationer i lokalen kommer ni ha och vad av det står ni respektive hotellet för?
Vi får dekorera hur mycket vi vill men vi får inte göra hål, dra bort färg etc då det är en K-märkt sal. PÅ kortsidorna är det spegelvägg med guldfigurer eller vad jag ska säga...
Hur mycket? Vita stolsöverdrag med lila band, rosenblad och diamantkonfetti på borden, låga blomsaker med jämna mellanrum, små värmeljus...höga ljushållare i de stora fönstrena...hm, sen då...(?)
Bordsplacering, hur löser ni det?
Hur menar du? När allt är dekorerat och dukat kommer personalen utifrån bordsplaceringstavlan lägga ut skyltarna/lapparna vid varje kuvert. Tavlan kommer stå i Blå hallen, rummet innan själva salen (Lustgården)
Hur länge brukar man få hålla på? Jag tänkte, så att man inte stör andra gäster.
Kl. 01.00 ska det vara slut och tyst med hänsyn till hotellgästerna. Själv hoppas jag på att g vid kl 23 eller tidigare haha
Kan man ha fest på samma sätt, med dans och sådant, eller blir det mer bara en långdragen middag?
Spelar ingen roll om det är på hotell eller bystuga. Men sen finns det säkert vissa lokaler som några regler... Vi kommer ha dans efter middagen som det ska vara men inget partyröj för det är inget vi förknippar med bröllop.
Okej, jag lutar också åt att inte ha festprogram, men jag vet inte. Ska isåfall bara ha något enklare och man borde ju nästan kunna be personalen att lägga fram dem på borden i samband med att de dukar.
Ska personalen dekorera åt er, eller gör ni det själva? När får ni tillgång till lokalen isåfall?
Med bordsplacering menar jag hur man löser det med att lägga ut alla små lappar, om man ska försöka skicka dit någon av typ tärnorna eller toastmastern som fixar med det just innan middagen, eller om man kan be personalen lägga ut dom.
Haha jasså, du vill inte slå klackarna i taket all night long? ;P