Pinkgrape skrev 2011-04-27 08:01:46 följande:
Ni som har valt att ha middagen/festen på tex ett hotell där personalen sköter dukning och sådant, hur har ni gjort med tex festprogram? Ger ni dem till personalen att lägga fram på borden?
Hur mycket dekorationer i lokalen kommer ni ha och vad av det står ni respektive hotellet för?
Bordsplacering, hur löser ni det?
Hur länge brukar man få hålla på? Jag tänkte, så att man inte stör andra gäster.
Kan man ha fest på samma sätt, med dans och sådant, eller blir det mer bara en långdragen middag?
Jag vet, jag vet.. mycket sådant kan vi få svar på om vi frågar på hotellet och vi ska dit imorgon, men blev bara så fundersam och nyfiken redan nu.
Hej Camilla,
Vi ska ha festen och middagen på ett herrgårdshotell. De fixar dekorationerna, lägger ut menyer/festprogrammen och dukar och gör allt sådant. Jag kommer göra egna festprogram med deras meny i den och sen be dem lägga det intill varje tallrik. Sen kommer vi ha Favoraskar med choklad i, men det ska mina systrar fixa efter de har checkat in (innan vigseln).
Bordsplaceringen är helt upp till oss själva, personalen säger bara hur borden kommer att stå så fixar jag allt annat. Kommer sätta ut namnlappar på alla favoraskar och så får mina systrar placera ut dem efter min "karta". Sen sätter vi upp en stor tavla utanför middagssalen så alla gäster får läsa hur de ska sitta.
Vi har hela herrgården abbonerat till oss bara, så det kommer inte vara några andra gäster. Men de flesta ställena löser det där med att man får vara "ifred" så inte konferensgäster eller liknande kommer in och dansar med en. Men kolla detta med hotellet. Vi får dansa till kl 2 på natten. Sen får folk gå och lägga sig när de vill eftersom de bor i samma byggnad! Super!
Vi ska ha festen i middagssalen, så personalen tar bort borden efter middagen så vi får gå in i baren eller mingla runt en stund innan festen börjar, de sköter allt! Så skönt att slippa fundera på vem som ska fixa sånt.
Allt kommer lösa sig runt omkring oss, det är en av de största fördelarna med att ha festen/middagen på ett hotell/herrgård med personal. Skönt!
Hoppas lokalen blir toppen!!