• TheD

    Ni som har middagen/festen på hotell...?

    Ni som har valt att ha middagen/festen på tex ett hotell där personalen sköter dukning och sådant, hur har ni gjort med tex festprogram? Ger ni dem till personalen att lägga fram på borden?

    Vi kommer ej ha festprogram.

    Hur mycket dekorationer i lokalen kommer ni ha och vad av det står ni respektive hotellet för?

    Vi får dekorera hur mycket vi vill men vi får inte göra hål, dra bort färg etc då det är en K-märkt sal. PÅ kortsidorna är det spegelvägg med guldfigurer eller vad jag ska säga...
    Hur mycket? Vita stolsöverdrag med lila band, rosenblad och diamantkonfetti på borden, låga blomsaker med jämna mellanrum, små värmeljus...höga ljushållare i de stora fönstrena...hm, sen då...(?)

    Bordsplacering, hur löser ni det?

    Hur menar du? När allt är dekorerat och dukat kommer personalen utifrån bordsplaceringstavlan lägga ut skyltarna/lapparna vid varje kuvert. Tavlan kommer stå i Blå hallen, rummet innan själva salen (Lustgården)

    Hur länge brukar man få hålla på? Jag tänkte, så att man inte stör andra gäster.

    Kl. 01.00 ska det vara slut och tyst med hänsyn till hotellgästerna. Själv hoppas jag på att g vid kl 23 eller tidigare haha

    Kan man ha fest på samma sätt, med dans och sådant, eller blir det mer bara en långdragen middag?

    Spelar ingen roll om det är på hotell eller bystuga. Men sen finns det säkert vissa lokaler som några regler... Vi kommer ha dans efter middagen som det ska vara men inget partyröj för det är inget vi förknippar med bröllop.
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 10:34:37 följande:
    Okej, jag lutar också åt att inte ha festprogram, men jag vet inte. Ska isåfall bara ha något enklare och man borde ju nästan kunna be personalen att lägga fram dem på borden i samband med att de dukar.

    Ska personalen dekorera åt er, eller gör ni det själva? När får ni tillgång till lokalen isåfall?

    Med bordsplacering menar jag hur man löser det med att lägga ut alla små lappar, om man ska försöka skicka dit någon av typ tärnorna eller toastmastern som fixar med det just innan middagen, eller om man kan be personalen lägga ut dom.

    Haha jasså, du vill inte slå klackarna i taket all night long? ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vi dekorerar själva så vi får det exakt som vi vill ha det!!!!! Tillgång dagen innan :D
    Sen om personal vill hjälpa till då delar vi ut uppgifter så klart!

    Bröllop för mig är inte "slå klackarna i taket"... det är en elegant tillställning som ska vara smakfull och stilren :) Men det är ju hur vill ha det haha
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 10:48:50 följande:
    Okej, vad skönt att ha det så, på sätt och vis. Då har man ju verkligen chansen att påverka själv hur man vill ha det. Vi har dock valt hotell nu för att vi ska slippa dekorera själva :P Jag tycker inte att lokalen kräver just några dekorationer, så länge dukningen ser bra ut :)

    Hehe ja, vi satsar på något mellan slå klackarna i taket och elegant. Vi vill gärna ha det elegantare än en vanlig fest, men vill ändå att folk ska kunna släppa loss lite.. vi får väl se hur det blir :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja om dukningen inte ser bra ut kommer det bli en ilsken Bridezilla av mig!!! ;)
  • TheD
    Fossing77 skrev 2011-04-27 11:12:03 följande:
    Det låter ju kanon :) DJ sköter även tekniken under middagen vid tal och liknande :) Om vi ville kunde de även plocka bort vissa bord helt och sätta dit ett par soffor för lounge-känsla (som killen som visade lokalen kallade det) ;) Vi betalar ca 3-400 kr/kuvert för maten(2-rätters med kaffe) beroende på vilken meny vi till sist väljer och sedan går alkoholen på ca 200 kr/person (brudskål, 1 glas till förrätt, 2 glas till varmrätt, avec till kaffet). Bröllopstårta får vi ta med själva för det bakar de inte där så den hamnar utanför.
    Vi har också First Hotel Grand men i Falun :)
  • TheD

    Det bästa är ju att det inte kostar att hyra lokalen! :D

  • TheD
    Fossing77 skrev 2011-04-27 11:16:01 följande:
    Kul! :)
    Nä det är skönt att slippa lokalkostnad. Allt liksom ingår, mycket praktiskt :) Servering, disk, rubbet.
    Är det någon dags om man ska känna sig bortskämd så är det väl ändå Bröllopsdagen Flört
Svar på tråden Ni som har middagen/festen på hotell...?