• Tirja

Det verkar som att bröllopet blir inställt....

Zelmah skrev 2011-04-27 18:41:32 följande:
    Vill nog varna lite för Mary Kay alltså... Jag har vart inne i det racet och du hamnar i princip i skuld. När jag startade med start-kitet och köpte en del basicgrejer så började jag det hela med en skuld på 5000 som jag skulle betala av till min ledarkonsult. Jag slutade ganska snabbt då jag insåg att man hela tiden var tvungen att köpa massa saker då start-kitet inte innehöll allt man behövde för att kunna hålla en vanlig klass och att det sen var svårt att sälja det. Min bästa vän kämpade på länge för att försöka få igång en business och blev mer eller mindre påtvingad att köpa in ditten och datten för att man ska ha ett stort och brett lager till sina kunder... Hon har fått ge bort saker och rea ut saker under inköpspriset. hon har också känt sig tvungen att ta sms-lån får att köpa in varor mm... Det är en business som tar lång tid och hårt arbete att jobba upp. Min kompis gjorde det ändå på heltid men lyckades inte. Det krävs att man har ett stort kontaktnät så att man kan lätt kan få kunder. Man måste också vara bra på att pracka på folk varor. Så det krävs att man är en bra säljare som inte känner att man lurar på folk grejer.. Första gången jag blev indragen i MK- mer eller mindre tvingade säljaren på mig grejer för 2500 som jag fick ha på avbetalning (det måste man erbjuda kunderna för att kunna sälja mkt, så du ligger i princip ute med massa pengar innan nåt lönar sig.) Hon gjorde iordning (efter hudklassen) ett klart paket och tog in oss en och en i köket och räknade ut hur mkt vi skulle betala för det personligt anpassade hudvårdspaketet, man var tvungen att plocka ur grejer själv för att få ner summan... Ja man blev påprackad grejerna och det är så de måste jobba om de ska bli framgångsrika inom MK. så alltså satsa hellre på ett vanligt extraknäck än Mary Kay som inte ger nån säker lön för arbetet. Kul att hålla klasser och öppethus och ingen köper varorna, då har man jobbat många timmar gratis kan jag säga och dessutom köpt massa varor själv. Man behöver kunna investera först för att kunna tjäna nåt där.  Detta kanske blev mkt OT men jag vill bara varna att MK kanske inte är det bästa och snabbaste sättet att tjäna extrapengar på.
    kan bara säga det samma! Har inte gjort det själv men MÅNGA säger precis samma sak, bara folk som är bra på att få folk att göra som dom vill som tjänar något i det där företaget.
    Och personligen tycker jag inte produkterna är bra!
    OT så jag ber om ursäkt men med eran ekonomi så finns det bra mycket bättre extra knäck att satsa på!
    Lycka till och jag hoppas det löser sig för er!
Svar på tråden Det verkar som att bröllopet blir inställt....