• Sebastiána

Måste man ha aktiviteter under middagen? Vad i så fall?

Mariiaa81 skrev 2011-04-27 22:27:08 följande:
    Bra fråga :) Tänkte att gästerna kanske uppskattar det, jag har som sagt bara varit på ett bröllop innan så jag vet inte riktigt hur en middag "bör" gå till....Äh, vet inte riktigt hur jag tänkte! :)
    Man kan ju ha någon quiz eller liknande...Jag vet som sagt inte.
    "Bör" bör man nog skippa! Man ska ha ett sånt bröllop man VILL ha. Om man inte gillar lekar och allsång ska man inte ha det! Vi gillar sång och musik och har med lite allsånger (INTE snapsvisor) i festhäftet. Vi har ett band som spelar till. Om det blir lekar vet vi inte eftersom det i så fall är toastmastern som fixar det, men om det blir lekar är det väl jag och brudgummen som kommer att "utsättas" för det s.a.s. Skoleken, att bruden ska hitta brudgummen med bindel för ögonen och annat är sådana lekar. Jag hoppas att han inte planerar något pinsamt!
  • Sebastiána
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 22:31:26 följande:
    Hehe ja, sådant kan man ju iofs ha. Lite "lugnare" aktiviteter. Vi hade ett häfte med lite knep och knåp på min pappas 50-års fest. Varje bord tävlade mot varandra och det var toppen för att få igång alla vid borden att prata med varandra :)

Tänkte bara att ni inte ska göra sådant som ni inte vill ha, bara för gästernas skull :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    En sån sak är ju bra, just för att få folk att prata med varandra
  • Sebastiána
    Mariiaa81 skrev 2011-04-27 22:38:23 följande:
    Vi får fundera på det. Min största skräck är nämligen en lång, utdragen och hemskt tråkig middag och fest som alla bara vill gå hem ifrån....men gästerna borde ju kunna roa sig själva kan man tycka,får fundera på det som sagt.
    Om det inte är några lekar blir ju middagen kortare

Jag minns inte om du skrivit det innan, men har ni ingen som kan styra upp lite? Alla som ska hålla tal eller vill överaska oss med någon aktivitet ska kontakta vår toastmaster. Han kommer bl.a att styra upp så att de som vill hålla tal inte håller på för länge.
  • Sebastiána

Ni kan ju ha en gästbok. Varför inte sätta upp en stor tavelduk och låta alla gäster måla något (bra att ha skyddskläder tillgängligt!).

Svar på tråden Måste man ha aktiviteter under middagen? Vad i så fall?