• Mariiaa81

Måste man ha aktiviteter under middagen? Vad i så fall?

Hej!

Jag läser trådar på det här forumet där det verkar som om många ska ha väldigt mycket aktiviteter under sina middagar. Blir lite stressad över det för vi har inte tänkt ha så mycket mer än de tal som troligtvis kommer att ges....Borde man ha mer aktiviteter än det? Har bara varit på ett bröllop innan och där var det lite allsång...väldigt tråkig och trög sådan så jag tycker inte det verkar som ett vettigt alternativ för oss.Vi är inte så förtjusta i lekar heller så vad kan man göra utöver det om man nu ska ha några aktiviteter under middagen, tacksam för tips! :)

• Svar på tråden Måste man ha aktiviteter under middagen? Vad i så fall?
  • Mariiaa81
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 22:22:33 följande:
    Om det inte är något ni gillar, varför ska ni då ha det?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Bra fråga :) Tänkte att gästerna kanske uppskattar det, jag har som sagt bara varit på ett bröllop innan så jag vet inte riktigt hur en middag "bör" gå till....Äh, vet inte riktigt hur jag tänkte! :)
    Man kan ju ha någon quiz eller liknande...Jag vet som sagt inte.
  • Mariiaa81

Vi får fundera på det. Min största skräck är nämligen en lång, utdragen och hemskt tråkig middag och fest som alla bara vill gå hem ifrån....men gästerna borde ju kunna roa sig själva kan man tycka,får fundera på det som sagt.

• Mariiaa81
    Sebastiána skrev 2011-04-28 12:07:09 följande:
    Om det inte är några lekar blir ju middagen kortare

Jag minns inte om du skrivit det innan, men har ni ingen som kan styra upp lite? Alla som ska hålla tal eller vill överaska oss med någon aktivitet ska kontakta vår toastmaster. Han kommer bl.a att styra upp så att de som vill hålla tal inte håller på för länge.
    Jo vi ska ha en toastmadame som ska hålla ordning på tal och sånt. Funderar på om vi ska ha, som någon föreslog här, en frågetävling om oss som brudpar mellan middagen och serveringen av tårtan. Borden delas in i lag och de som har flest rätt vinner en flaska vin eller nånting annat.
Svar på tråden Måste man ha aktiviteter under middagen? Vad i så fall?