Inlägg från: krest |Visa alla inlägg
  • krest

Bröllop i Jönköpings län

Vi ska gifta oss den 16 juli på Visingsö. Vårat ska vara enkelt och allt ska vara utomhus. Dock många inbjudna. Alla tar med sig egen mat till picknick. Skulle vilja hitta någon billig som kan göra en vitchoklad mouse (eller hur det stavas) med hallon tårta. Vill inte ha en traditionell bröllopstårta.
    Vet tyvärr inte vad GGVV betyder... :(
    Vad har ni tänkt mer?

• krest

Jag behöver tips om något ställe som kan göra en moustårta. Till typ 150 pers. Funderar annars på att be folk att baka och ta med för vi behöver verkligen hålla nere kostnaderna.

augusti2012: tack :)

Dazzle: Vi har faktiskt ingen direkt backupplan om det regnar. Vi hoppas och ber om sol. Men annars funderar vi på att ha tält uppstälda. Sen står det i inbjudan att man får ta med sig paraply. Hehe.. det löser sig nog.

Jag har använt mig lite av det som finns här för att planera. Nu ska vi dock inte ha så mycket saker som man behöver planera för men jag tycker att det är en hjälp att titta på listan här i alla fall.

• krest

sofieochandreas: var på Bokia igår och de hade en sån bok. Den kanske till och med var för bröllop eller i alla fall fest. Kolla där. Vi ska ha en som tar kort på alla gäster till en gästbok. Men det fixar hon helt själv. Hon är så pysslig så hon har helt fria händer. Man kan också ha att gästerna kan skriva brev till brudparet. Det hade ett kompis par till mig. Antingen fick man skriva ett brev som de läste direkt efter bröllopet, ett när det fick sitt första barn eller ett efter några år. Det kan man ju variera själv.

June: det låter som en rolig bok :)

• krest

awarwen: Tojje är super :)

Dazzle: du kan välja Tojje han är verkligen hur bra som helst. Han hade jag valt om jag varit med i Svenska kyrkan men nu är jag med i en fri kyrka och ska ha en av mina pastorer.

• krest

Jag hämtade min klänning idag :) så roligt att få ha den hemma.
    Nu är det inte ens två veckor kvar. Spännande men också skrämmande. Hoppas man inte glömt nått. Hur går det för er?

Cicci90: Jag hyr min klänning för jag känner inte för att ha en klänning hängandes för ingenting. Men vi är alla olika. Man kan hyra eller köpa klänning på Kristina brud och fest eller köpa på Mani. Jag hyr min från Kristina brud och fest. Är så nöjd. Insydd och allt. :) Men sen finns ju alltid blocket. Några andra affärer finns inte här, då får man kolla sig utåt. När har ni bestämt datum?

augusti2012: ska kolla in din sida ;)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län