• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • ninasjoholm

Hej hej! Vill du ha tips på makeupartist, frisör, fotograf eller någon som kan fixa dina naglar eller något annat inom skönhet till din stora dag så skicka ett mail till nina_sjoholm@hotmail.com så kan jag hjälpa dig! Lycka till med planeringen!

• krest

Vi ska gifta oss den 16 juli på Visingsö. Vårat ska vara enkelt och allt ska vara utomhus. Dock många inbjudna. Alla tar med sig egen mat till picknick. Skulle vilja hitta någon billig som kan göra en vitchoklad mouse (eller hur det stavas) med hallon tårta. Vill inte ha en traditionell bröllopstårta.
    Vet tyvärr inte vad GGVV betyder... :(
    Vad har ni tänkt mer?

• sofieochandreas

Vi ska gifta oss 27/8 i Brahekyrkan på Visingsö. Vi har valt att ha fest på ön samt tar en cateringfirma därifrån. Tårtor fixar vi själva då jag vill ha en tårtbuffe, åh vad jag tjatat om denna tårtbuffe :) Min sambo och jag planerar allt tillsammans men jag tänker nog mer på det hela än han. Varje dag tänker jag på vårt bröllop och hur vi vil ha det och hur vi ska lösa vissa saker.

• augusti2012

GGVV= Gislaved, Gnosjö, Värnamo och vaggeryd kommun.

Hejsan.

Vi har planer på att gifta oss 4 augusti 2012 i samband med sambons 30 års dag.
    vi har tänkt att gifta oss i Bankeryd och även har festen där. temat är rött och vitt. Relativt enkelt men ändå fint.
    Beställa klänning ifrån China. Sambons köper vi på dressman i maj nästa år.
    Maten blir buffe ifrån Pallas Athena (= grekiskt).
    Tänkte göra det mesta själv. Ska sy linneservetter av Tekla kökshandduk på ikea. Läste om folk som hade gjort det och blivit jätte nöjda. Gjorde en prov idag. Och det blir toppen. På en handduk för 2 kr får du ut två stycken.
    Alkohol ifrån tyskland, tårtor gör vi eventuellt själva. Kommer köpa en hel del på ebay då sambon har paypal och dollarn är låg.
    Gör även inbjudningskort själv samt tackkort. Köpte 100 kuvert + kort för 165 kr nu förra veckan. Super billigt. 
    vita 13,5 * 13,5 cm.

Hoppas allt är toppen. Kramar  

• Dazzle

@ krest
    Vad mysigt å spännande. Har ni någon back-up-plan om det regnar? Jag skulle oxå vilja vara ute men det kräver en lokal i närheten om man behöver flytta sig.

@sofie
    Ja tårtbuffe är supermysigt. Min kollega gifte sig 2009 och där hade de bett alla gamla tanter baka en tårta var, dessa åt man efter vigseln - innan festen - för att alla som kom till kykan skulle få grattas med brudparet. Fin gest tycker jag! =).

@augusti 2012
    tack för förklaringen å alla tips på sparande. Har du provgjort något kort lr tänkt något hur du vill ha det?
    Jag har oxå tänkt buffe, laxbuffe från ett företag som en av sambons vänner anlitade till sitt bröllop. Pallat athena låter mycket mysigt!

@ alla
    har ni köpt någon bröllopsbok? Lr använder ni redskapen här. Tycker de verkar lite sådär för i listan när man ska göra saker står det att man ska börja se över klänning och leta lämpliga assecoarer dagen innan bröllopet... i mitt fall köper jag nog assecoarerna först å matchar klänningen till det...

• JNT

Vad roligt med en tråd om bröllop här i länet!!

Jag och min sambo är precis i startgroparna med planeringen. Vi har tänkt gifta oss borgerligt i Gnosjötrakten 16 juni nästa år. Ingenting är bokat, ingenting är klart, så det kan ju bli lite ändringar när det gäller det. Vi planerar för ca 50 gäster med middag och fest i hyrd lokal. Vigseln hoppas vi på att kunna hålla utomhus, men vi behöver ju en lokal om det blir regn...

Någon som vet om någon bra lokal att hyra i eller runt omkring Gnosjö?

• sofi 88

Vi ska gifta oss 7/7-12, två år efter förlovningen. Bröllopet blir i närheten av Jönköping, jag är bosatt i Jönköping och m2b har flyttat upp till Stockholm men han letar sig nog snart tillbaka hit igen Glad Än så länge står planeringen ganska stilla men vi vill i alla fall inte lägga mer än 50 000 kr på bröllopet, exklusive resan. Har börjat fundera på att beställa klänningen från China, maten ska vi hjälpas åt med att laga så det blir en buffé. Vi brukar alltid köra buffé när vi träffas i släkten och vi blir då ganska många så jag tror det kommer gå skitbra. Antalet gäster blir kring 60 st, absolut inte fler.
    Det största problemet hittills är gästlistan, vi kan inte riktigt enas om vilka som är givna och vilka som inte är det...
    Jag har inte köpt någon bröllopsbok men startat en prenumeration på alltombröllop, har hittils dock bara fått en tidning...

• augusti2012

Dazzle: Laxbuffe låter intressant.. vart hittar du det?? Är från början ifrån anderstorp nämligen och blev lite nyfiken. :)
    Har köpt en stämpel där det står Kärlek på.
    Tanken är att trycka det i mitten upptill på kortet och sen knyta med ett rött sidenband. Eventuellt sätta på små diamanter på den.  Inuti tänkte jag ha ett rött papper som bakgrund och sen vitt papper över med info. 
    På kuvert där man stänger och öppnar kuvert tänkte jag ha små etiketter ifrån vista print där det står Ja 4/8 2012.
    Ska provgöra ett kort snart tänkte jag. Mest för att jag är så himla nyfiken på hur det kommer bli :) 
    Och för att det är så himla kul att pyssla. 

• JNT

Förresten, är det någon av er som vet om något bra coverband i länet?

• Dazzle

@ augusti
    Företaget är från ljungby och heter något i stil med Ryssby. Du får lägga upp bild på kortet sen! =).

@ JNT
    jag hittade en kanonsida på nätet där man kunde söka på band som kunde åka till lr fanns i det län man ville samt i olika prisklasser. De flesta hade sidor där man kan lyssna på dem. Jag tror jag sparade länken på jobbet så jag återkommer med den. Men jag hittade flera jag var intresserad av.

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län