• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Dazzle

Awarwen, inga bilder ännu!  Varför valde inte ni herrgården? Kunde man hyra den? Var ni inne i den?
    Jag tycker det vore supermysigt å va på samma ställe hela dagen så folk slipper förflytta sig.

L

• sofieochandreas

Vi ska ha Tojje som vigselpräst och det känns toppen både för mig och min sambo. Han var den första vi kom att tänka på när det gäller präst. Vi båda känner igen honom som skolpräst :)

ka kolla på Bokia, tack för tipset! Låter som nåt jag är ute efter :)

• awarwen
    Dazzle skrev 2011-05-15 16:23:01 följande:
    Awarwen, inga bilder ännu!  Varför valde inte ni herrgården? Kunde man hyra den? Var ni inne i den?
    Jag tycker det vore supermysigt å va på samma ställe hela dagen så folk slipper förflytta sig.

L
    Vad konstigt. Ska kolla mailen sen.
    När vi ringde och frågade Värnamo kommun om herrgården, så var de mitt uppe i planerande av vad de skulle göra med herrgården fortsättningsvis. Vi vågade inte vänta på ett sånt beslut, så vi valde annan lokal.
    Annars var det vårt förstahandsval pga att det är en vacker byggnad, den ligger fint, det är nära kyrkan och den är både stor och praktisk. =0)
  • awarwen

Hur går det er andra Jönköpingsbrudar? Flört För mig är det nu 39 dagar kvar... Skrattande och i helgen tar de min M2B. Gissa om han kommer att få roligt! Själv misstänker jag att de tar mig den 4 eller 11 juni för det finns inga andra lediga.... hahahaha.... inte svårt att lista ut med andra ord.
    Igår satt vi och gjorde färdigt inköpslistan till alla mat som behöver inhandlas. Vi ska ha buffé och gör maten dels själva och dels med hjälp av härliga släktingar och vänner. De är bäst! Solig
    Jag och min M2B planerar inte själva festen, den har vi överlåtit till vårt toastpar och om man ska döma av alla rykten så lär vi få hicka mer än en gång.... hihihi... men jag tror vi kommer att få jätteroligt för alla är så glada runtomkring oss.

• Dazzle

Låter som en rolig fest! Jag har fått bilderna nu som du säkert såg på mailen. Vi kidnappade min kompis på den enda dagen hon inte trodde! :). Hoppas du får en supermysig möhippa!!

• Dazzle

Awarween! Nu närmar det sig!! Hur går det för er?? Önskar er all lycka med den stora dagen1!

Alla: Nu har vi bokat kyrka. Bredaryds kyrka den 7 juli 2012, Festen blir på stora Segerstad något jag verkligen kan rekommendera. Vi får 2 festlokaler att välja på, stort kök, filmrum för barnen och använda idrottshallentill barnen. Ska bli så kul att verkligen börja planera på riktigt nu. Nästa vecka åker jag till London för att kolla in deras utbud på dekor å få lite ideer!

• lärkan
    Dazzle skrev 2011-06-22 09:39:47 följande:
    Awarween! Nu närmar det sig!! Hur går det för er?? Önskar er all lycka med den stora dagen1!

Alla: Nu har vi bokat kyrka. Bredaryds kyrka den 7 juli 2012, Festen blir på stora Segerstad något jag verkligen kan rekommendera. Vi får 2 festlokaler att välja på, stort kök, filmrum för barnen och använda idrottshallentill barnen. Ska bli så kul att verkligen börja planera på riktigt nu. Nästa vecka åker jag till London för att kolla in deras utbud på dekor å få lite ideer!
    Grattis Hjärta och Lycka till!!
    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • capobranco

Hej, vi ska gifta oss den 10 september i Ljungarums kyrka tyvärr var Tojje bortrest då men den nya verkar oxå bra.

Vi har bokat restaurang kniv och gaffel för festen. De har ett bra kuvertpris med lite lyxigare mat iaf enligt menyn Vi har ju inte haft festen än så jag kan ju inte säga om det är värt det men det verkar så. Han som äger den ägde Yoko förut.  www.resturangknivochgaffel.se/brollop

På vårt bröllop ska overstiff spela de är superbra, lite partisk är jag då sångaren är min m2b men de gör mycket bröllop och har demo på sin hemsida. www.overstiff.com
    De vet oxå att man inte har hur mycket pengar som helst att lägga det är ju så mycket som kostar.

Har nu även bokat Jonas Hubbe som fotograf verkar vara super duktig och inte alls farligt dyr www.facefooto.se/om-oss-2091975   just nu är det kampanjpris på en timmes fotosession 

Lite tips från mig för det är verkligen inte lätt att hitta alternativ här i stan tycker jag.
    Vi har även handlat endel från ebay då det oftast är mycket billigare trots frakt än svenska sidor.

• Dazzle

Capobranco. Tack för dina tips! Väl värda att undersöka när man planerar!

• augusti2012

EBAY EBAY EBAY!!!!!!!!!!!!!!! I´m in love!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har skaffat mig ett ebay konto och paypalkonto idag. Och jisses vad jag har fyndat.
    För 140 kr har jag fått följande: 
    En tiara, en slöja, 100 organzaa påsar till godis, ett hårband, örhänge, halsband, och slips till min m2b och son.

Är slipsen bra beställer jag det till marskalkarna och min pappa också. (20 kr styck).

Kommer bli ett antal inköp där till känner jag på mig :)

Tips: claes Ohlsson säljer nu genomskinliga paraply för 19 kr!!! :) :)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län