• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Dazzle

Sofi> kolla massa bilder på nätet efter hurdan bukett du vill ha och ta med den till något ställe och visa. Så har jag tänkt göra.

Marsbruden> Jag har köpt jättefina balklänningar till mig superbilligt på tradera. Det har då varit angivet i cm. Har du kollat där? De har sytts i typ thailand och skickats direkt hem till mig.

Daisy> Hmm, oroande, får helt enkelt vänta å se då.

• Monica89

Var köper ni era näbbklänningar? Har hittat en på nätet som är jättefin! men svårt att se exakt färg på datorn och de kunde inte skicka färgprov.

• Cicci90

Kan tipsa er om att det kommer att vara en bröllopsmässa i Jönköping den 19 februari på Elmia! Vet inte hur mycket jag kan skriva innan det blir reklam av det, men det går ju alltid att googla. ;)

• Monica89

Brudaffärer här? Vet Mani och Kristinas brud och fest, vet ni fler som liggger i "grannområdet".

• Sia

Är det någon som vet om någon som spelar och sjunger på bröllop? Gärna i Värnamo-trakten. Verkar inte som att den solist jag tänkt mig verkar så intresserad... Men det måste ju finnas fler!! :)

• Monica89

Nu har jag hittat en näbbklänning! Blev "speciella stunder" i Nässjö

• MandiF

Om någon behöver fotograf, kontakta mig!

• Cicci90
    Monica89 skrev 2012-01-28 18:56:16 följande:
    Nu har jag hittat en näbbklänning! Blev "speciella stunder" i Nässjö
    Vad hade de för utbud i övrigt? Tänkte på brudklänningar..
    Fanns det mycket att välja på?
  • Monica89

Brudklänningarna tittade jag aldrig på de var på undefvåningen och där var vi aldrig. Men verkar vara billigare än kristinas.

De hade ett jättefint västset till pojk brudnäbb, och brudnäbbsklänningar på rea. Tror de hade rea på annat också nu. Kom på efter jag varit där att jag borde tittat på slöja också så ringde de och fråga vad de tar och de verkar kosta hälften jämfört med kristinas. Men har ju inte sett den så vet inte om  den är lika fin.

• Stitch
    Sia skrev 2012-01-28 13:25:53 följande:
    Är det någon som vet om någon som spelar och sjunger på bröllop? Gärna i Värnamo-trakten. Verkar inte som att den solist jag tänkt mig verkar så intresserad... Men det måste ju finnas fler!! :)
    Kolla upp Maria Boberg, hon är ofta anlitad till bröllop. Tror att hon bor i Hillerstorp.
Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län