• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Dazzle

Kan inte fatta att det bara är 5 månader och 2 dagar kvar... Har haft det skit på jobbet ett tag men nu försöker jag motverka att tänka på det genom att aktivera mig med bröllopsplanerna. Möjligen blir mitt bröllop det mest tajmade bröllopet någonsin... ;).

Vi träffade cateringen förra veckan på Stora Segerstad... Så härligt!!! De verkar så bra!! Många bitar faller på plats nu och jag som nojat så över dukar har bestämt mig för att helt sonika köra på de som ingår i hyran (som kommer med matchande servetter!!), bara för enkelhetens skull. Vi har ritkig tur med vår lokal. Då kan jag lägga lite pengar på att hänga organza/planteringsväv i taket för att dölja lysrören istället...

ohh, vad det är roligt att planera fest!!

Sia> Maria Boberg bor i Hillerstorp och jobbar i Värnamo på kulturskolan/Finnvedens gymnasium. Jag vet hon brukar sjunga på bröllop. Om hon inte kan kan hon säkert tipsa om fler.

• Dazzle

Monica 89> bröllopsbolagegt i Gislaved/MrG är oerhört populärt och importerar klänningar till över 150 butiker i Sverige så deras utbud är stort. JAg var där. Klänningarna var fantastiska men jag köpte ändå på kristina brud och fest för jag fann "min" klänning där. Generellt hade jag dock intrycket att Kristina hade fler olika prisklasser än MrG.

• Dazzle
    Hur gör ni med band till festen?? Pris?
  • augusti2012

jag har inte turen att någon i den här tråden har köpt billiga champange glas som ni vill sälja efter bröllopet. 
    Gifter mig den 4/8.

Vi kommer köra med spotify på festen.

• Cicci90

Vi kommer inte ha något liveband på festen så där kommer vi undan billigt  ;) Hade varit jättekul med det, men pengarna räcker inte så långt så vi fixar med annat.

På tal om något helt annat så har jag pratat med Kristina brud och fest nu i veckan för att boka tid för att prova klänning.
    Tjejen som jag pratade med sa att i värsta fall kan det ta upp till 3,5 månad att få en klänning levererad (antar att det handlar om några speciella märken) så var ute i god tid när ni ska prova! Sen får man även räkna bort juli månad från dessa 3,5 eftersom att de flesta leverantörer har stängt då. (Hur nu en sådan verksamhet kan ha stängt under högsäsong..!)

• Monica89

Tror Kritinas brud och fest tar i lite när det gäller tiden att få sin klänning, gör de nog för att vara på den säkra sidan. De sa att jag måste vara färdig med klänning, skor och bh senast i februari (gifter mig i Juni) för att den säkert ska hinna bli klar, lämna in den förra veckan och fick den denna veckan (alltså lämna in den för att sy in och sy upp, köpte den i oktober) :P

• sofi 88
    Monica89 skrev 2012-02-12 12:53:07 följande:
    Tror Kritinas brud och fest tar i lite när det gäller tiden att få sin klänning, gör de nog för att vara på den säkra sidan. De sa att jag måste vara färdig med klänning, skor och bh senast i februari (gifter mig i Juni) för att den säkert ska hinna bli klar, lämna in den förra veckan och fick den denna veckan (alltså lämna in den för att sy in och sy upp, köpte den i oktober) :P
    Vad skumt för jag köpte min i augusti/september å ska gifta mig första veckan i juli, till mig sa de att jag ska lämna in den i början av juni för justeringar, så jag inte hinner ändra kroppen till bröllopet.... 
  • Dazzle

Hehe... till mig sa Kristina brud och fest (som jag är jättenöjd med!!!!) att jag kunde lämna in den var som helst och inte behövde komma tillbaka till dem... Kändes skumt... Men jag älskar min klänning ändå!!

Några som ska på bröllopsmässan??

• Monica89

sofi88: Kan tänka mig att de har de lugnar då på sensommarn, I maj/början av Juni har de ju alla balklänningat

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län