• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Monica89
    augusti2012 skrev 2011-04-28 18:58:49 följande:
    GGVV= Gislaved, Gnosjö, Värnamo och vaggeryd kommun.

Hejsan.

Vi har planer på att gifta oss 4 augusti 2012 i samband med sambons 30 års dag.
    vi har tänkt att gifta oss i Bankeryd och även har festen där. temat är rött och vitt. Relativt enkelt men ändå fint.
    Beställa klänning ifrån China. Sambons köper vi på dressman i maj nästa år.
    Maten blir buffe ifrån Pallas Athena (= grekiskt).
    Tänkte göra det mesta själv. Ska sy linneservetter av Tekla kökshandduk på ikea. Läste om folk som hade gjort det och blivit jätte nöjda. Gjorde en prov idag. Och det blir toppen. På en handduk för 2 kr får du ut två stycken.
    Alkohol ifrån tyskland, tårtor gör vi eventuellt själva. Kommer köpa en hel del på ebay då sambon har paypal och dollarn är låg.
    Gör även inbjudningskort själv samt tackkort. Köpte 100 kuvert + kort för 165 kr nu förra veckan. Super billigt. 
    vita 13,5 * 13,5 cm.

Hoppas allt är toppen. Kramar  
    Var köpte ni de korten?
  • Monica89

Hej!
    Gifter mig 16 Juni nästa år :D 
    Har tänkt göra inbjudningskorten själv, har någon något tips på var man köper "material" till det i jönköping?

• Dazzle

Igår åkte jag hem mrs ett stort leende på läpparna. Klänningsprovningen i måndags var verkligen sådär. Klänningarna gick inte sy om å de satt alltid dåligt på ngt ställe. Tänkte ändå köpa en där. Tvingas sy om, hoppas det blir bra fastän min första tanke när jag såg de klänningar han hade i min stora storlek var långt från vad jsg sökte. Kände mig förstås ändå vacker å speciell i en klänning för 10 000! Men grymt oroad. Han tyckte jag skulle boka någon mer stans å prova å sagt å gjort fick jag en tid i Jönköping igår. Första klänningen var precis (med lite ändringar) vad jag ville ha! Kände mig som en prinsessa å ville inte prova någon annan men blev övertygad till det men det var ingen som den första. Det blev köp å den fick åka med hem. Känslan att bära min klänning i sin fina påse genom stan igår var så fantastisk! Kunde inte låta bli å prova när jag kom hem igen. Bara älskar den! Är glad jag väntade å glad att jag löst "problemet" som det börjat kännas som. Svårt med stora storlekar, man e van att få nöja sig med tråkiga blyga trista modeller på kläder. Märket heter iaf special day å de hade flera snygga. Kostade dessutom bara 5000, vilket var 3 mindre än budget så nu finns det mer pengar över =). Köpte den på Kristina brud å fest i jkpg. De var precis så duktig å gulliga som jsg hört!!! Lyckokramar till er alla

• marsbruden

Vad roligt att du fick tag i en klänning! Jag köpte också min av Kristina brud o fest. Jag sprang in där fem minuter innan de stängde och fann min klänning på reastången. Blev ett blixtköp! hade precis innan varit på mani på provning och hängt undan en nästan likadan klänning. Men den var lite tunn intyget så jag skulle fundera över natten. Det blev att ringa dem dan efter och avboka den.

• Dazzle

Mindre än ett halvår kvar nu, och i år blir vi fruar!! =). Tanken är svindlande härlig... Vi har börjat planera på allvar nu och även sambon är med i diskussionerna å tycker och tänker. =).

Har bokat catering: Ryssby Catering och Hotell

Ska även tipsa om http://www.tartmakeriet.se/ som har underbara bilder och fått mycket beröm av folk jag pratat med. Vi är inbokade på utprovning av tårtbottnar och fyllning (så amerikanskt och myyyyysigt!!!).

L

• Dazzle

Marsbruden> hur går det för dig? Kul å bli nöjdare å handla på rea! =).

• marsbruden

Just nu letar jag näbbklänning till en kräsen dotter. Ska ta med henne o prova lite. Men jag funderar på att beställa på Ebay. Det kan ju bli 1/3 av priset om man har tur. Det är lite krångligt med omvandling från cm till tum bara.

• Darling Daisy
    Dazzle skrev 2012-01-12 19:34:51 följande:

Mindre än ett halvår kvar nu, och i år blir vi fruar!! =). Tanken är svindlande härlig... Vi har börjat planera på allvar nu och även sambon är med i diskussionerna å tycker och tänker. =).

Har bokat catering: Ryssby Catering och Hotell

Ska även tipsa om www.tartmakeriet.se/ som har underbara bilder och fått mycket beröm av folk jag pratat med. Vi är inbokade på utprovning av tårtbottnar och fyllning (så amerikanskt och myyyyysigt!!!).

L

Vad bra att ni ska på smakprovning, det tror jag är klokt. Så att man får det man vill ha liksom...

Jag har hört både positivt och negativt om tårtmakeriet. Har själv inte smakat tårtor, bara cupcakes därifrån. De var inte goda alls. Bullarna/muffinsarna var torra och smaklösa och fyllningarna/toppingarna ganska äckliga. Det gjorde att vi direkt strök dem från tårt-listan.  (vi beställde tårtor från Ritz i Vaggeryd istället - och blev sjukt nöjda) 
  • sofi 88

Jag funderar lite på vem man ska kolla med ang tårta. Vi är inte ute efter någon fancy pancy grej utan helt enkelt en god tårta som inte kostar skjortan, i Jönköping....

Sen är vi nu i taget med att fixa catering, blir nog svärmors kompis i branschen som fixar, får se vilket pris det landar på. Ca 6 månader kvar till the big day. Börjar känna behov av att boka och fixa saker. Vet inte vem jag ska fråga om bukett, coursage och tärnbukett... Undrar om blomsterlandet kan vara något att ha där då jag inte är superpetig? Det bör ju nästan vara bland det billigaste faktiskt.

Imorgon får bli en såndär fixar dag för mig och m2b, åka runt å fråga om tårtor och blommor, kuvert till inbjudningarna ska köpas och sen ska adresser skrivas och frimärken ska klistras. Men vi har i alla fall kommit igång lite nu :)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län