• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • smulanjuli

Vilken bra tråd! Jag gifter mej i september i Myresjö, utanför vetlanda.

• augusti2012

Kommer sälja det mesta efteråt. Så hojta till efteråt om det är något ni behöver. 

• sofi 88
    Cicci90 skrev 2012-05-06 19:21:01 följande:
    En liten fråga till alla er som bor i Jönköping med omnejd..
    Vad köper ni underkläder?
    Och då tänker jag först och främst på bh.

Har en ganska stor byst och behöver något som verkligen håller upp och ger stöd.
    Det måste dessutom vara axelbandslöst vilket ger mig problem. Freebra funkar inte.
    Det jag har funderat mest på är en korsett av något slag.
    Har ni något tips på en affär som säljer bra underkläder?
    Någonstans i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö..
    Jag köper från twilfit, köpte en axelbandslös från Chantelle där för några år sen som är rätt bra. Men till bröllopet har jag löpt en wonderbra men den måste nästan beställas från nätet... Tänk på att ta en strl större i kupan om du beställer wonderbra, jag gjorde misstaget att ta min vanliga och den blev för liten. Wonderbran ger ett snyggare lyft istället för att "trycka ner" som många axelbandslösa kan göra om man har stor byst. 
  • Linda L

Hej!
    Är det någon som har tips på festlokal i gränna???  

• Cicci90
    sofi 88 skrev 2012-05-06 19:43:17 följande:
    Jag köper från twilfit, köpte en axelbandslös från Chantelle där för några år sen som är rätt bra. Men till bröllopet har jag löpt en wonderbra men den måste nästan beställas från nätet... Tänk på att ta en strl större i kupan om du beställer wonderbra, jag gjorde misstaget att ta min vanliga och den blev för liten. Wonderbran ger ett snyggare lyft istället för att "trycka ner" som många axelbandslösa kan göra om man har stor byst. 
    Twilfit, är det den som ligger på A6?
    Jo, problemet är ju just att de jag har haft innan har tryckt ner. Vill inte gärna ha hängbröst på bröllopsdagen.. ;)
    Menar du att det inte finns wonderbra i butikerna? Suck..
  • sofi 88
    Cicci90 skrev 2012-05-06 20:38:52 följande:
    Twilfit, är det den som ligger på A6?
    Jo, problemet är ju just att de jag har haft innan har tryckt ner. Vill inte gärna ha hängbröst på bröllopsdagen.. ;)
    Menar du att det inte finns wonderbra i butikerna? Suck..
    Twilfit finns både i stan å på a6. Wonderbra finns inte i några butiker i jkpg... Men prova lite å se ungefär storlek. Jag beställde 70 F i Wonderbran nu men har ibland 65 F, i alla fall i chantelle. Å den passar perfekt, så den är ganska liten i storleken...
  • Dazzle

Hur hittar man en cool bil att åka i Jönköpings län?

L

• Cicci90
    Dazzle skrev 2012-06-13 17:47:58 följande:

Hur hittar man en cool bil att åka i Jönköpings län?

L

Vi hade turen att det visade sig att killens jobbarkompis har en fin gamal bil :)

Annars hade vi tänkt höra av oss till Wheelers i Vetlanda, då vi inte bor så långt därifrån.
    www.wheelers-vetlanda.se/
    Vi tänkte gå in på hemsidan och titta i bildgalleriet tills vi hittade någon/några vi tyckte om och sen se ifall kontaktuppgifter till ägarna fanns (eller ringa ex. ordförande och fråga).
    Ett par vänner till oss gjorde så och den klubben de ringde till var vana vid att få sådana "uppdrag" och det var inga problem :)
    Är man "en i gänget" i raggarklubbarna kan man säkert räkna upp ett tiotal namn på personer med fina bilar som kan tänkas göra bröllopskörningar.

"Raggarklubbar" finns väl lite överallt så leta om du hittar någon i närheten :)
  • Fjonken

Snälla finns det någon som kan hjälpa oss?!
    Vi är ute efter en lokal i Jönköpingstrakten, med plats för ca 65-70 personer och som helst ligger lite fint i naturen. Vi vill helst ha en lokal dit man kan ta med egen mat (catering). 
    Det finns massa fina lokaler där det drivs restaturang och så, men då måste man ju använda sig av restaurangens mat och service och det blir för dyrt för oss... 

Det känns som vi har tittat på alla potentiella lokaler i hela Jönköping, men vi hittar ingen som passar! Antingen är det jättefint och jättedyrt eller så är det billigt men inte alls så fint som vi vill ha det. 
    Vi kan absolut tänka oss att "pimpa" lokalen själva så den blir fin, men de lokaler vi har varit i har krävt lite för mycket sådant. 
    Så finns det ingen därute som vet något litet guldkorn som vi har missat, max en halvtimme från centrala Jönköping? 
    Snälla, dela med dig i så fall! Vi börjar verkligen tappa modet här, det känns helt hopplöst...

Väldigt tacksam för hjälp och idéerGlad

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län