• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Kajsatim

Glömde skriva, kommer från Mullsjö men ska ha vigsel/fest i jönköping. Till festen har vi hyrt Vättersalen i Korskyrkan :D

• Anny
    Kajsatim skrev 2012-05-01 17:39:31 följande:
    Hej, vad roligt att så många ska gifta sig runt jönköping :D Jag och min m2b ska gifta oss 4/8 utomhus, hoppas på underbart väder!! :) Ska någon mer ha vigseln utomhus?

Vi är så gott som färdiga med planeringen, ändå är jag så otroligt nervös..
    Vi ska vara utomhus också om vädret tillåter. I stadsparken vid stugan i stadsparken. Är det ruskväder gifter vi oss inne i "stugan" framför öppen brasa =)
  • Kajsatim
    Anny skrev 2012-05-01 19:43:15 följande:
    Vi ska vara utomhus också om vädret tillåter. I stadsparken vid stugan i stadsparken. Är det ruskväder gifter vi oss inne i "stugan" framför öppen brasa =)
    Vad mysigt!! Vi ska vara i Vattenledningsparken :) Hoppas ingen mer tänkt samma sak bara ;)

Tyvärr har vi ingen plan B än..  
  • Linda L

Vi gifter oss också i jönköping! sommar 2012 

• Kajsatim
    Linda L skrev 2012-05-01 22:52:20 följande:
    sommaren 2013 skulle det stå :)
    :)
  • augusti2012

Umlaut: 
    Ägarna är ifrån thailand. Mitt bästa tips är väl att gå dit på lunchen och prova. Vi älskar maten :) 
    Kommer bli en buffe där gästen tar maten själv. :) 

Kajsastim: roligt att du också gifter dig den 4/8 :) 
    Du behöver ingen röda mattan?? Har en som jag ska sälja. Har två stycken nämligen.
    Eller någon annan??? 

• Cicci90

En liten fråga till alla er som bor i Jönköping med omnejd..
    Vad köper ni underkläder?
    Och då tänker jag först och främst på bh.

Har en ganska stor byst och behöver något som verkligen håller upp och ger stöd.
    Det måste dessutom vara axelbandslöst vilket ger mig problem. Freebra funkar inte.
    Det jag har funderat mest på är en korsett av något slag.
    Har ni något tips på en affär som säljer bra underkläder?
    Någonstans i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö..

• Ekwall
    Cicci90 skrev 2012-05-06 19:21:01 följande:
    En liten fråga till alla er som bor i Jönköping med omnejd..
    Vad köper ni underkläder?
    Och då tänker jag först och främst på bh.

Har en ganska stor byst och behöver något som verkligen håller upp och ger stöd.
    Det måste dessutom vara axelbandslöst vilket ger mig problem. Freebra funkar inte.
    Det jag har funderat mest på är en korsett av något slag.
    Har ni något tips på en affär som säljer bra underkläder?
    Någonstans i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö..
    Här har du en riktigt bra sida för BH! Min vän gifte sig igår och har också stor byst och kunde rekomendra denna till alla som ville ha en BH som satt bra  : gå in på : 

wonderbra.timarco.se/product.aspx
  • Cicci90
    Ekwall skrev 2012-05-06 19:28:35 följande:
    Här har du en riktigt bra sida för BH! Min vän gifte sig igår och har också stor byst och kunde rekomendra denna till alla som ville ha en BH som satt bra  : gå in på : 

wonderbra.timarco.se/product.aspx?prod=37638E...
    Tack för tipset! Men jag vill helst inte beställa via internet, har aldrig lyckats få hem en bh i rätt storlek... ;)
Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län