• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Sia

Nu har jag missat något!! Vilken bröllopsmässa??

• Cicci90
    Sia skrev 2012-02-18 17:56:11 följande:
    Nu har jag missat något!! Vilken bröllopsmässa??
    Det har varit bröllopsmässa på Elmia idag (som jag tipsade om tidigare i tråden) med bla dansuppvisning, "danskurser", brudklännings-modevisnigar osv. Och flera företag inriktade på bla kläder, mat, lokaler, transport osv. Hoppas att det var fler än jag som hittade dit!
    Det var inte så stort jämfört med mässorna i de större städerna, men jag tycker att det var jätteroligt! Fick flera jättebra mässerbjudande på så gott som allt som hör bröllop till! :)
  • Dazzle

Vi åkte oxå dit. JAg var dock inte så nöjd. Hade hoppats på mer kläderbjudanden för killen, och mer godisföretag =). Vi vill ha godisbuffe så det hade ju varit roligt... Jag tog dock inte så stor del. Hade jag varit lite mer förberedd hade vi nog gått danskursen. Men jag hade med mig mamma så det kändes inte så kul å låta henne vänta.

Jag behöver fortfarande ett band. Till vettigt pris! Tips någon?

• Sia
    Cicci90 skrev 2012-02-19 16:43:54 följande:
    Det har varit bröllopsmässa på Elmia idag (som jag tipsade om tidigare i tråden) med bla dansuppvisning, "danskurser", brudklännings-modevisnigar osv. Och flera företag inriktade på bla kläder, mat, lokaler, transport osv. Hoppas att det var fler än jag som hittade dit!
    Det var inte så stort jämfört med mässorna i de större städerna, men jag tycker att det var jätteroligt! Fick flera jättebra mässerbjudande på så gott som allt som hör bröllop till! :)

Ajdå, det har jag missat helt. Har blivit alldeles för dålig på att läsa tråden känner jag. :(

Har ordnat med det mesta nu, bara serveringspersonalen som inte är spikad än. Känns bra ändå! Saker och ting brukar ju ha en tendens att lösa sig. ;)

• augusti2012

Någon här som bor i jönköping med omnejd som blåser eld eller vet någon som gör det?? 
    Ska ha festen i domsands båtsällskap som ligger vid vättern. vore underbart att börja dansen där.. 

• Dazzle

Prova teatersällskapen, såsom SMOT för tips.

L

• Umlaut

Vi gifter oss i Jönköping den 4/8 och håller som mest på att bestämma hur vi ska göra med maten. Har någon förslag på catering, som kör ut och har varmhållning av mat? Behöver man någon personal som ordnar med mat om man har buffé tro? Eller kan de duka fram? Om man vill ha hjälp med framdukning av mat, och kanske dukning i allmänhet, någon som vet om någon kan ordna med det, samt hur mycket de tar betalt?

Ingen som råkar känna någon som skulle vilja/kunna jobba som servitris/servitör, eller ja ordna lite med mat och sådär under en kväll, för betalning såklart ;) Kanske någon på en resturang-gymnasie-utbildning eller så?

Just ja, någon nämnde i början av tråden (minns inte vem nu) att denne skulle få frisyren och buketten ordnad på John bauer-gymnasiet. Någon som har någon info om hur man går till väga för att ordna med det?

• augusti2012

Umlaut: gifter oss också den 4/8.
    Vi skulle ha haft mat ifrån Lättlagat i sandseryd från början. Dem kör ut, har varmhållning att låna, och personal om man är ute i god tid.

Vi har nu valt att ta från Chili Thai istället.  

• sofi 88

Umlaut: Kolla med John Bauer men de kör ju bara när det är skola så om ni gifter er under sommarlovet så funkar det tyvärr inte. Å jag tror inte de börjat skolan än första veckan i augusti?

• Umlaut

Sofi 88: Ja tyvärr är det väl så att de har stängt över sommaren :(

augusti2012: Kul att vi ska gifta oss samma dag! :) Hur långt har ni kommit i planeringen? Har chili Thai catering? Hittade inget om det på deras hemsida. Var ligger Lättlagat? Vet du vad de tar betalt för att köra ut till Jönköping?

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län