Hej!
Vi gifte oss i september 2012 men jag hänger kvar här lite för det är så kul å läsa om allsas planer och se lite bilder å sånt :)
Vi var i hembygdsgården i Hovslätt och var super nöjda med den lokalen och ute miljöerna där vi fotade och hade cermonin. Vi var strax under 50 pers och hade buffé. och lokalen var alldeles lagom stor till vår fest, jag kan inte för mtt liv förstå hur de har kunnat få in över 100pers (lokalen är inte godkännd för så många heller). Pelarna och trappan i ena hörnet gör att det är svårt att placera ut borden. Vi fick till det hyffsat bra men vi testade att skjuta borden åt alla möjliga håll men då blev det "problem" på något annat ställe. Vi valde även att skicka ut gästerna på tipspromenad efter middagen så kökspersonalen kunde duka undan och ställa fram kaffe och efterrätt ostört.
Är man petig med att alla glas och bestick är lika kan man inte räkna med att använda deras. Vinglasen var lika men inte alla vattenglas. Även besticken skillde lite åt men det är inget vi brydde oss om. Det finns inga likör eller whiskey glas, det får man stå för själv (kan va bra å veta).
Ljudanläggningen funkade toppen och vi kunde koppla in mobilen och köra spotify från den (behövde allstå inte ta med dator). Vi tog våra brollopsfoton vid de olika husen, på den lilla ön och ut med hassafalls leden och fick jätte härliga bilder! så där vill jag tipsa om att man kan ta bra utomhus foton!
Maten catrade vi från Compass Group Ljuspunkten i Fagerhult/Habo. Kan verkligen rekomendera dem! De kör inte ut catering på helgerna så ofta men jag har lite tur att en avlägsen släkting jobbar där. Men de vill nog bli större på catering så det skadar ju inte att fråga! Vi är vegetarianer båda två så buffen var vegetarisk (mamma gjorde lite tjälknöl åt de riktigt kräsna köttisarna ;P ) Men de hade verkligen komponerat ihop en hel meny där man inte kännde att det saknades något (tog offerter från andra ställen i stan och det märktes att de inte var så hemma på veg mat)
De här blev en halv roman, hoppas ni orkar läsa! Undrar ni över något vad det gäller bröllop i jkpg så kanske jag har koll ![Flört Flört](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)