Bröllop i Jönköpings län
Hej!
Vi ska gifta oss på Hovslätts hembygdsgård nu i september. Den lokalen är jätte mysig och ligger fint, Har ett kök med en liten variant av storköksdiskmaskin. Det finns plats och porslin för 70personer där. Man får nog vara ute i god tid och boka dock. har för mig att det kostade 3000kr för en helg.
Sen har vi ju Odensberg, J-södras klubbhus ovanför vattenledningsparken. Otrolig utsikt men köket ser litet ut (men funkar säkert) och det är vanlig diskmaskin (då tänker jag att det tar en himmla tid att diska efter många gäster). Ligger för sigsjälv så ingen risk att störa eller bli störd av grannar.
Hallby har stugan i axamo och en på bymarken. Nackdelen med axamo är att under höst och vår har de tipsprommenad på söndagar så det måste vara städat till kl 8 söndagmorgon. Villan på bymarken är relativt nybyggd och ser fräch ut men de har en massa regler om att inte röka på vissa platser, vissa dörrar ska hållas stängda, man måste vara över 30 för att få hyra m.m. (känns som de har haft ett antal hyresgäster som misskött sig, och grannarna har lessnat på det)
I Huskvana ligger tvetagården. Lokalen känns ok och har bra planlösning men jag tycker den ligger lite tråkigt till i ett mörkt hörne av mjölkafållan och med vägen precis utanför. Vi kommer ha många barn på bröllopet så därför valde vi bort den då det är skönt ifall barnen kan springa av sig i närheten utan fara frö bilar.
Utmed vättern, vid statoilmacken vi bymarken ligger Skeppargården. Det rä en rätt liten lokal men med få gäster är den nog riktigt mysig. Har itne varit där sen jag var barn men minns det som mysigt. Det är en trädgård där med som har vattnet utmed ena långsidan av trädgården, men jag vet att det bor en i ena huset så jag vet itne om man får vara så mycket i trädgården.
Ut åt skärstad ska det finnas en hembygdsgård som är riktigt mysig. vet inte mer än så om den men fick den rekomenderad åt oss.
Här var de lokaler jag kommer på nu och lite vad jag tycker om dem men sök på nätet för bilder och åk runt å kolla!!!