• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • JNT

Det finns en butik i Värnamo också, Lycka heter den. Har hört att den ska vara väldigt bra!

Vi har bokat vårt bröllop nu! 7 juli nästa år så smäller det. Vi gifter oss borgerligt på Åminne Bruk utanför Värnamo och kommer även ha middag och fest på samma ställe. En helt fantastisk lokal!! :) Längtar!

• Dazzle

Jnt- jag gifter mig i bredaryd 7/7 :). Om du tar lycka (dit jag med ska gå å kolla) så säger folk att man ska va ute i god tid. Många har fått sina orders försenade. O. Det sen gäller brud lr bara balklänningar som jag hört det om år efter år ska jag låta vara osagt! Cicci Åk till jkpg å gå till mani och till Kristina brud

• Cicci90
    Dazzle skrev 2011-09-05 15:50:20 följande:
    Jnt- jag gifter mig i bredaryd 7/7 :). Om du tar lycka (dit jag med ska gå å kolla) så säger folk att man ska va ute i god tid. Många har fått sina orders försenade. O. Det sen gäller brud lr bara balklänningar som jag hört det om år efter år ska jag låta vara osagt! Cicci Åk till jkpg å gå till mani och till Kristina brud
    Måste man boka tid hos dem?
  • Brummelisa

Jag gifter mig snart, eller snart och snart - den 14 oktober, i Eksjö stadshus.

Håruppsättningen och brudbuketten gör de uppe på Johna Bauer gymnasiet i Jönköping.

Ringen beställdes förra veckan, och är från Svedboms guld i Eksjö.

Det är lite kvar att göra, nya slingor i håret, nagelförlängning, boka hotell och bord på resturang.

• JNT

Dazzle: Nämen, va skoj med en "granne"! ;) Och på samma datum dessutom! Om ni inte har fixat med mat till festen kan jag rekommendera Wärdshuset. De gör allt och lite till för att allt ska bli lyckat! Hade faktiskt inte hört det om Lycka, då vågar jag nog inte gå dit. Försöker gå ner i vikt och då är det ju risk att klänningen blir för stor om man ska beställa långt i förväg...

• Dazzle

Jnt> jag vill med få ner i vikt å just nu e jag stressad för klänningen jag vill ha reas ut... Jag har dock hört att hon e mkt bra på lycka så jag ska ändå gå dit... Man kan ju kolla läget iaf. Dock ska jag nog till Gislaved oxå. Tycker butiken ser hemsk ut men folk säger utbudet e ovanligt stort å att han e inköpare åt butiker så långt bort som Gbg. Vill stödja lokalt så långt som möjligt. Riktigt kul med samma datum. :). Alla> på lycka ska man boka tid.

• Stitch

Har också gift mig och bor i området! Vill bara varna för Lycka, flera bekanta till mig köpte sina klänningar där och jag har fått höra riktiga mardrömshistorier...

• marsbruden

Anny!
    Har ni bestämt er för marsbröllop? Jag ska gifta mig i Nässjö i mars och funderar över var jag ska köpa/hyra klänning.  Har väldigt begränsad budget. Vet du om Mani har uthyrning eller om de har vettiga priser för köp?

• Anny
    marsbruden skrev 2011-10-12 21:37:32 följande:
    Anny!
    Har ni bestämt er för marsbröllop? Jag ska gifta mig i Nässjö i mars och funderar över var jag ska köpa/hyra klänning.  Har väldigt begränsad budget. Vet du om Mani har uthyrning eller om de har vettiga priser för köp?
    Vi har nog bestämt oss för september nästa år istället. Jag vet inte om Mani hyr ut. Men de har ju en del Nixa klänningar och de är väl vad jag förstått rätt prisvärda. annars finns ju Kristina Brud och fest. De hyr ut.

Själv köpte jag min klänning på rea där nu tidigare under hösten. Mer än ett år innan bröllopet nu blir iofs. Men det visste jag ju inte då. Då var det Mars som gällde. :)
  • augusti2012

Måste bara tipsa :)
    Gillar Smålänningens marknad på facebook. Och fick då se att i oktober så säljer dem 10 stycken ljuslyktor för 10 kr. Och man får max göra 2 köp.
    Så idag köpte min kära mamma 20 stycken ljuslyktor för 20 kr. :)
    Hur bra som helst.
    Fanns genomskinnliga, silver/svarta eller guld/svarta.

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län