Inlägg från: Dazzle |Visa alla inlägg
  • Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Dazzle

@ krest
    Vad mysigt å spännande. Har ni någon back-up-plan om det regnar? Jag skulle oxå vilja vara ute men det kräver en lokal i närheten om man behöver flytta sig.

@sofie
    Ja tårtbuffe är supermysigt. Min kollega gifte sig 2009 och där hade de bett alla gamla tanter baka en tårta var, dessa åt man efter vigseln - innan festen - för att alla som kom till kykan skulle få grattas med brudparet. Fin gest tycker jag! =).

@augusti 2012
    tack för förklaringen å alla tips på sparande. Har du provgjort något kort lr tänkt något hur du vill ha det?
    Jag har oxå tänkt buffe, laxbuffe från ett företag som en av sambons vänner anlitade till sitt bröllop. Pallat athena låter mycket mysigt!

@ alla
    har ni köpt någon bröllopsbok? Lr använder ni redskapen här. Tycker de verkar lite sådär för i listan när man ska göra saker står det att man ska börja se över klänning och leta lämpliga assecoarer dagen innan bröllopet... i mitt fall köper jag nog assecoarerna först å matchar klänningen till det...

• Dazzle

@ augusti
    Företaget är från ljungby och heter något i stil med Ryssby. Du får lägga upp bild på kortet sen! =).

@ JNT
    jag hittade en kanonsida på nätet där man kunde söka på band som kunde åka till lr fanns i det län man ville samt i olika prisklasser. De flesta hade sidor där man kan lyssna på dem. Jag tror jag sparade länken på jobbet så jag återkommer med den. Men jag hittade flera jag var intresserad av.

• Dazzle

Vi ska oxå plÅta gästerna och sätta i en ifyllnadsgästbok. Så kul ide!! Jag älskar ifyllnad. De hade en på rea på hämta i smålandsstenar men jag ville ha annan framsida. Tror vi gör våran själv. Jag har sett tre olika å ingen har haft plats för foto. Däremot har jag tagit med mig de bästa frågorna från de olika böckerna. Vi måste börja åka runt å kolla var vi vill ha festen! Börjar bli hög tid för det Å jag börjar bli nervös att vi ej ska hitta ngt men det gör vi säkert. I "värsta" fall blir lokalen bara lite liten. Församlingshemmet i bredaryd där vi bor har en ganska stor sal med kanon i taket, angränsande kök å om vi även tar kyrkan slipper folk förflytta sig, vi är nära lokalen å känner de som jobbar där. Det e ju alltid en fördel. Vi kanske får möblera upp å prova om vi ber snällt.

• Dazzle

awarwen
    Jag antar ni har varit i nydala och kikat? Har ni några foton? Jag funderar på att åka dit å titta men har inte hunnit å känner det börjar bli hög tid att boka något snart.. Varför valde ni det och var har ni er husvagn om man får fråga? =).

• Dazzle

Nu hittar jag inte den länken för coverband som jag använde men denna verkar oxå väldigt bra (och har snyggare grafik än den jag tittade på först).

http://www.artistmarknaden.se/

Jag tycker just nu att det svåraste är att välja präst. Både min m2b å jag tror på Gud och vill ha en präst som vi har förtroende för och som vi känner tycker och tänker och tolkar bibeln som vi gör. Svårt att ta tempen på prästerna (vi vill inte ha någon stel å styv typ som bara ser det som jobb utan som oxå känner för oss och för vår framtid). Tankar?

• Dazzle

Awarween Min mail e Lissandra@live.se Jag ser gärna bilder. Det tycks aldrig va gtj när vi har tid att åka! Det ligger mitt emellan våra föräldrahem så det e lämplig plats men de har ingen större festlokal lr? Ja, kanske länken jag sände inte e bra men jag finner i te den andra länken jag hade där det fanns hur mkt band som helst sorterade på län.

• Dazzle

augusti2012
    JAg var inne å kikade! Mycket fint... Får fundera.... =). Det finns så mycket... Jag har precis bokat flygbiljett till London med min mamma å då ska jag passa på å kolla på lite kort å pyssel som finns där =).

awarwen
    Alltså, var jag ska gifta mig känns mycket svårare beslut än att jag ska gifta mig med min m2b, vilket känns självklart! Lr, inte var jag ska gifta mig, jag e ganska klar på att jag vill antingen bredaryd lr nydala. Har du mycket med sista planering nu? Ringde telefonen varm sista helgen? Vi är värdpar på ett bröllop i vaggeryd på lördag (21/5) å de flesta, mer än hälften anmälde sig sista helgen. Jag tänker komma ihåg detta å alltid anmäla mig tidigt till alla bröllop.. Som inbjudare vill man ju att folk ska ringa å säga ja på en gång!

Alla
    Känner någon till bra festlokal i Värnamo/Vrigstad området? Jag tänkte vi kunde hyra ett församlingshem men dels så hittar jag inte något som passar (jag vill ha så stor sal at man inte behöver flytta borden för att man få plats å dansa å spela). Vi funderar nu på att spana in Solgården i Bor, men den e vit å aprikos, och okej, ja det e bättre än träpanel... å man kan inte få allt... Jag tycker dock att det viktigaste för mig är att jag får "min" frisör, så jag ska boka henne så får vi boka allt annat när vi hittar det, å byta plats om det upptaget, inte dag... (börjar tänka bridezillavarningar i huvudet så jag försöker å inte säga detta till folk jag känner). Bra lokaltips där man kan ha egen mat/catering?

• Dazzle

Awarwen, inga bilder ännu!  Varför valde inte ni herrgården? Kunde man hyra den? Var ni inne i den?
    Jag tycker det vore supermysigt å va på samma ställe hela dagen så folk slipper förflytta sig.

L

• Dazzle

Låter som en rolig fest! Jag har fått bilderna nu som du säkert såg på mailen. Vi kidnappade min kompis på den enda dagen hon inte trodde! :). Hoppas du får en supermysig möhippa!!

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län