• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • awarwen
    Dazzle skrev 2011-05-09 20:59:37 följande:
    awarwen
    Jag antar ni har varit i nydala och kikat? Har ni några foton? Jag funderar på att åka dit å titta men har inte hunnit å känner det börjar bli hög tid att boka något snart.. Varför valde ni det och var har ni er husvagn om man får fråga? =).
    Min MTB är från Vrigstad, så vi har varit i Nydala många gånger. Vi valde den kyrkan, dels för att MTB väldigt gärna vill gifta sig där och sen för att även jag har fallit för kyrkans utseende och historia. Det är en mycket vacker stenkyrka med trädetaljer (bör ses live, så att man insuper atmosfären). Kyrkan ligger otroligt vacker med stora ängar runt om och vid sjön Rusken. Den är från 1200-talet, tror jag och tidigare så bodde det munkar ifrån Italien där. Bondeupproret var visst där också, vill jag minnas. =0) Jag har jättemånga bilder, så det kanske är lättare om jag mailar dem till dig?
    Vår husvagn är nu hemtagen från "vintervilan", så nu börjar arbetet med att förbereda den inför sommarens alla små resor. Vi inviger den för året med en resa till Karlsborg sista helgen i maj. Ska bli riktigt skönt!
  • awarwen
    Dazzle skrev 2011-05-10 07:27:44 följande:
    Jag tycker just nu att det svåraste är att välja präst. Både min m2b å jag tror på Gud och vill ha en präst som vi har förtroende för och som vi känner tycker och tänker och tolkar bibeln som vi gör. Svårt att ta tempen på prästerna (vi vill inte ha någon stel å styv typ som bara ser det som jobb utan som oxå känner för oss och för vår framtid). Tankar?
    Jag vet inte hur ni tolkar bibeln, så det gör det ju lite svårare i valet av präst.
    Men en präst som inte är stel och inte opersonlig utan väldigt speciell och mycket omtyckt är en präst som går under smeknamnet "Tolle". Han heter Torgny Wirén och när han pratar så lyssnar man. Han döpte mitt yngsta barn i Ceciliakapellet i Jönköping och folk satt trollbundna när han pratade. Bara ett litet tips. Solig
  • krest

awarwen: Tojje är super :)

Dazzle: du kan välja Tojje han är verkligen hur bra som helst. Han hade jag valt om jag varit med i Svenska kyrkan men nu är jag med i en fri kyrka och ska ha en av mina pastorer.

• lärkan
    Dazzle skrev 2011-05-10 07:27:44 följande:
    Nu hittar jag inte den länken för coverband som jag använde men denna verkar oxå väldigt bra (och har snyggare grafik än den jag tittade på först).

www.artistmarknaden.se/

Jag tycker just nu att det svåraste är att välja präst. Både min m2b å jag tror på Gud och vill ha en präst som vi har förtroende för och som vi känner tycker och tänker och tolkar bibeln som vi gör. Svårt att ta tempen på prästerna (vi vill inte ha någon stel å styv typ som bara ser det som jobb utan som oxå känner för oss och för vår framtid). Tankar?
    Vill bara varna för artistmarknaden.se, det är väldigt många musiker och sångare (mig själv inräknad) som har sagt upp sina konton på aristmarknaden.se eftersom det kostar 150 kr att svara på ett jobberbjudande och då är man inte ens säker på att man får uppdraget.
    Det är helt enkelt en väldigt dålig affärsidé för alla musiker, så det är inte så många som vill vara med på detta. Tänkte bara jag skulle informera er om detta ifall ni undrar varför ni inte finner något på denna sida...

Stort lycka till önskar jag er alla och hör gärna av er om ni har frågor angående musiken till vigseln
    Anna
    Livet är som musik. Det måste komponeras efter gehör, känsla och instinkt, inte efter fasta regler.
  • awarwen
    krest skrev 2011-05-10 09:44:15 följande:
    awarwen: Tojje är super :)

Dazzle: du kan välja Tojje han är verkligen hur bra som helst. Han hade jag valt om jag varit med i Svenska kyrkan men nu är jag med i en fri kyrka och ska ha en av mina pastorer.
    =0) Tojje, menar jag ju... =0)
    Minnet åkte ut ur huvudet samtidigt som bröllopet åkte in Flört
  • JNT

Jag har också hört mycket om artistmarknaden.se som inte varit så bra. Vågar nog inte gå den vägen...

Någon som känner till nån annan sida med coverband i länet? Och gärna billiga sådana. ;)

• Dazzle

Awarween Min mail e Lissandra@live.se Jag ser gärna bilder. Det tycks aldrig va gtj när vi har tid att åka! Det ligger mitt emellan våra föräldrahem så det e lämplig plats men de har ingen större festlokal lr? Ja, kanske länken jag sände inte e bra men jag finner i te den andra länken jag hade där det fanns hur mkt band som helst sorterade på län.

• augusti2012

Dazzle: jag har nu provgjort lite Pyssel som du hittar bland mina bilder. gå gärna in och kika vet ja

• Dazzle

augusti2012
    JAg var inne å kikade! Mycket fint... Får fundera.... =). Det finns så mycket... Jag har precis bokat flygbiljett till London med min mamma å då ska jag passa på å kolla på lite kort å pyssel som finns där =).

awarwen
    Alltså, var jag ska gifta mig känns mycket svårare beslut än att jag ska gifta mig med min m2b, vilket känns självklart! Lr, inte var jag ska gifta mig, jag e ganska klar på att jag vill antingen bredaryd lr nydala. Har du mycket med sista planering nu? Ringde telefonen varm sista helgen? Vi är värdpar på ett bröllop i vaggeryd på lördag (21/5) å de flesta, mer än hälften anmälde sig sista helgen. Jag tänker komma ihåg detta å alltid anmäla mig tidigt till alla bröllop.. Som inbjudare vill man ju att folk ska ringa å säga ja på en gång!

Alla
    Känner någon till bra festlokal i Värnamo/Vrigstad området? Jag tänkte vi kunde hyra ett församlingshem men dels så hittar jag inte något som passar (jag vill ha så stor sal at man inte behöver flytta borden för att man få plats å dansa å spela). Vi funderar nu på att spana in Solgården i Bor, men den e vit å aprikos, och okej, ja det e bättre än träpanel... å man kan inte få allt... Jag tycker dock att det viktigaste för mig är att jag får "min" frisör, så jag ska boka henne så får vi boka allt annat när vi hittar det, å byta plats om det upptaget, inte dag... (börjar tänka bridezillavarningar i huvudet så jag försöker å inte säga detta till folk jag känner). Bra lokaltips där man kan ha egen mat/catering?

• awarwen
    Dazzle skrev 2011-05-15 13:55:13 följande:
    awarwen
    Alltså, var jag ska gifta mig känns mycket svårare beslut än att jag ska gifta mig med min m2b, vilket känns självklart! Lr, inte var jag ska gifta mig, jag e ganska klar på att jag vill antingen bredaryd lr nydala. Har du mycket med sista planering nu? Ringde telefonen varm sista helgen? Vi är värdpar på ett bröllop i vaggeryd på lördag (21/5) å de flesta, mer än hälften anmälde sig sista helgen. Jag tänker komma ihåg detta å alltid anmäla mig tidigt till alla bröllop.. Som inbjudare vill man ju att folk ska ringa å säga ja på en gång!

Alla
    Känner någon till bra festlokal i Värnamo/Vrigstad området? Jag tänkte vi kunde hyra ett församlingshem men dels så hittar jag inte något som passar (jag vill ha så stor sal at man inte behöver flytta borden för att man få plats å dansa å spela). Vi funderar nu på att spana in Solgården i Bor, men den e vit å aprikos, och okej, ja det e bättre än träpanel... å man kan inte få allt... Jag tycker dock att det viktigaste för mig är att jag får "min" frisör, så jag ska boka henne så får vi boka allt annat när vi hittar det, å byta plats om det upptaget, inte dag... (börjar tänka bridezillavarningar i huvudet så jag försöker å inte säga detta till folk jag känner). Bra lokaltips där man kan ha egen mat/catering?
    Jag har mailat bilder till dig nu, hoppas de har kommit fram. Sen tipsade jag om herrgården som ligger bredvid kyrkan. Kolla mailet Skrattande
Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län