Dazzle skrev 2011-05-09 20:59:37 följande:
awarwen
Jag antar ni har varit i nydala och kikat? Har ni några foton? Jag funderar på att åka dit å titta men har inte hunnit å känner det börjar bli hög tid att boka något snart.. Varför valde ni det och var har ni er husvagn om man får fråga? =).
Min MTB är från Vrigstad, så vi har varit i Nydala många gånger. Vi valde den kyrkan, dels för att MTB väldigt gärna vill gifta sig där och sen för att även jag har fallit för kyrkans utseende och historia. Det är en mycket vacker stenkyrka med trädetaljer (bör ses live, så att man insuper atmosfären). Kyrkan ligger otroligt vacker med stora ängar runt om och vid sjön Rusken. Den är från 1200-talet, tror jag och tidigare så bodde det munkar ifrån Italien där. Bondeupproret var visst där också, vill jag minnas. =0) Jag har jättemånga bilder, så det kanske är lättare om jag mailar dem till dig?
Vår husvagn är nu hemtagen från "vintervilan", så nu börjar arbetet med att förbereda den inför sommarens alla små resor. Vi inviger den för året med en resa till Karlsborg sista helgen i maj. Ska bli riktigt skönt!