• Dazzle

Bröllop i Jönköpings län

Hej

Jag tänkte det vore trevligt att höra från andra bröllopsplanerare i Jönköpings län. =).

Vi är planerade till 7e juli 2012, i trakterna runt GGVV.

tänkte vi kunde utbyta tips och tankar om catering, tårtmakare, lokaler m.m.
    Vi letar exempelvis lokal, vill gärna ha en vit med stora fönster, gärna gammeldags.

Vad tänker ni? Vad har ni bokat? När gifter ni er och var?

L

• Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län
  • Kajsatim

Vi kommer ha festen i korskyrkans "Vättersalen", superfint!! Det ligger precis intill stranden!

Vart beställer ni tårtan?? Det är just nu mitt största problem.. 

• Fjonken
    Cicci90 skrev 2012-06-25 09:58:42 följande:
    Kan tipsa om markväv för att på ett enkelt och billigt sätt pimpa sin festlokal. (finns billigt på biltema och liknande affärer)
    Tack för tipset! 
  • Cicci90
    Kajsatim skrev 2012-06-25 12:07:17 följande:
    Vi kommer ha festen i korskyrkans "Vättersalen", superfint!! Det ligger precis intill stranden!

Vart beställer ni tårtan?? Det är just nu mitt största problem.. 
    Nu bor jag ju inte i Jönköping utan på landet utanför Nässjö. Så jag har beställt från Thimons i Nässjö. De har fruktansvärt goda tårtor!
    Men det måste väl finnas en hel drös med konditorier som gör bröllopstårtor i Jkpg? Gå runt och be att få titta i deras pärmar för att se hur deras tårtor brukar se ut, fråga om priser och vilka smaker de kan erbjuda. Eller om de kanske har en hemsida man kan börja titta på :)
    Fjonken skrev 2012-06-25 13:54:08 följande:
    Tack för tipset! 
    Det var så lite så :) Själv är jag helnöjd än så länge och längtar efter att få dekorera min lokal med markväven. Den är ju så billig Flört Och jag är ju en snål smålänning.. Flört
  • Fjonken
    Cicci90 skrev 2012-06-25 14:18:46 följande:
    Det var så lite så :) Själv är jag helnöjd än så länge och längtar efter att få dekorera min lokal med markväven. Den är ju så billig Flört Och jag är ju en snål smålänning.. Flört
    He he kan bara instämma Tungan ute

Angående tårta så tror jag att Bernards konditori gör bra tårtor!
  • Kajsatim

Då ska jag kolla där :) tack!

• Dazzle

Cicci90> håller med om THimons =). Å prisvärda är de. Är från Bodafors från början =).

L

• Cicci90
    Dazzle skrev 2012-06-29 16:16:58 följande:

Cicci90> håller med om THimons =). Å prisvärda är de. Är från Bodafors från början =).

L

Där ser man! Har själv spenderat sjuan till nian på Parkskolan i Bodafors.. Världen är allt bra liten!
  • Mandala

Imorgon ska vi på visning i Hovslätts hembygdsgård. Vi hade hoppats på en gammal lada men när vi kontaktade dem verkade det som att de kanske skulle sälja så de vågade inte lova att de skulle stå som ägare när det blir dags för oss. Men hembygdsgården blir nog bra, Nästa steg är att ge mig ut o prova klänningar i stan, se vilken typ jag passar i så min vän sen kan sy en åt mig

• Fjonken

Finns det någon som vet någonstans där man kan hyra en motorbåt (helst i trä) med chaufför? 

• Binta

Hej hej, Vi är ett par som också ska gifta oss, doc 2013 på sommaren men vi är från vetlanda och kommer ha vigsel och festen i Växjö på Osaby säteri.
     Om det är någon som letar lokal där man kan fixa allt själv så är Osaby ett fint ställe tyckte vi iaf =)
     jag hoppar med i eran tråd här och hoppas de e okej =)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län