Inlägg från: Fjonken |Visa alla inlägg
  • Fjonken

Bröllop i Jönköpings län

Snälla finns det någon som kan hjälpa oss?!
    Vi är ute efter en lokal i Jönköpingstrakten, med plats för ca 65-70 personer och som helst ligger lite fint i naturen. Vi vill helst ha en lokal dit man kan ta med egen mat (catering). 
    Det finns massa fina lokaler där det drivs restaturang och så, men då måste man ju använda sig av restaurangens mat och service och det blir för dyrt för oss... 

Det känns som vi har tittat på alla potentiella lokaler i hela Jönköping, men vi hittar ingen som passar! Antingen är det jättefint och jättedyrt eller så är det billigt men inte alls så fint som vi vill ha det. 
    Vi kan absolut tänka oss att "pimpa" lokalen själva så den blir fin, men de lokaler vi har varit i har krävt lite för mycket sådant. 
    Så finns det ingen därute som vet något litet guldkorn som vi har missat, max en halvtimme från centrala Jönköping? 
    Snälla, dela med dig i så fall! Vi börjar verkligen tappa modet här, det känns helt hopplöst...

Väldigt tacksam för hjälp och idéerGlad

• Fjonken

Är det någon som vet var man kan gå och lära sig dansa vals m.m. i Jönköping?  Någon som har erfarenhet av något ställe kanske?

• Fjonken

Var har ni anmält er någonstans? Kul med lindy hopp!Glad

• Fjonken
    anicay skrev 2012-06-24 12:08:14 följande:
    Vi letar också lokal där man själv kan ordna med mat och så, inte med kök. Vilka lokaler har ni varit och tittat på? Nåt ni kan tipsa om?
    Vi har varit och kollat på följande:
    Åsens by (Logen) - Jättemysigt och fint. Stor sal med mycket plats. Vi hade nog valt Åsens by om det inte var för att det låg så långt bort, det ligger ut mot Aneby och tar 50 min dit från vår kyrka, det var för långt tyckte vi.

Hovslätts hembygdsgård - Mysigt och fint, men kändes lite för litet och vi gillade inte planlösningen riktigt.

Vättersalen (ovanför korskyrkan i Jkpg) - Hade varit en perfekt sal med perfekt läge vid vättern och centralt. Gick dock bort eftersom man inte får servera alkohol där.

Nyarpsstugan i Bankeryd - Bra lokaler med underbar vätterutsikt. Ligger lite "off" men ändå med bra busskommunikationer. Enda nackdelen är att det känns lite mycket som en gympasal liksom, det är lite för mycket furu och trä för våran smak. Men det är ändå detta ställe som det nu lutar åt, om vi inte hittar nåt annat. Vi får väl se till att pimpa stugan ordentligt Glad

Vi ska även åka och kolla på Hallbystugan, Odensberg och Domsands båtsällskap. Hoppas att det perfekta stället finns bland dem, för nu vill jag boka festlokal! Tungan ute
  • Fjonken
    Cicci90 skrev 2012-06-25 09:58:42 följande:
    Kan tipsa om markväv för att på ett enkelt och billigt sätt pimpa sin festlokal. (finns billigt på biltema och liknande affärer)
    Tack för tipset! 
  • Fjonken
    Cicci90 skrev 2012-06-25 14:18:46 följande:
    Det var så lite så :) Själv är jag helnöjd än så länge och längtar efter att få dekorera min lokal med markväven. Den är ju så billig Flört Och jag är ju en snål smålänning.. Flört
    He he kan bara instämma Tungan ute

Angående tårta så tror jag att Bernards konditori gör bra tårtor!
  • Fjonken

Finns det någon som vet någonstans där man kan hyra en motorbåt (helst i trä) med chaufför? 

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län