Inlägg från: Monica89 |Visa alla inlägg
  • Monica89

Bröllop i Jönköpings län

augusti2012 skrev 2011-04-28 18:58:49 följande:
    GGVV= Gislaved, Gnosjö, Värnamo och vaggeryd kommun.

Hejsan.

Vi har planer på att gifta oss 4 augusti 2012 i samband med sambons 30 års dag.
    vi har tänkt att gifta oss i Bankeryd och även har festen där. temat är rött och vitt. Relativt enkelt men ändå fint.
    Beställa klänning ifrån China. Sambons köper vi på dressman i maj nästa år.
    Maten blir buffe ifrån Pallas Athena (= grekiskt).
    Tänkte göra det mesta själv. Ska sy linneservetter av Tekla kökshandduk på ikea. Läste om folk som hade gjort det och blivit jätte nöjda. Gjorde en prov idag. Och det blir toppen. På en handduk för 2 kr får du ut två stycken.
    Alkohol ifrån tyskland, tårtor gör vi eventuellt själva. Kommer köpa en hel del på ebay då sambon har paypal och dollarn är låg.
    Gör även inbjudningskort själv samt tackkort. Köpte 100 kuvert + kort för 165 kr nu förra veckan. Super billigt. 
    vita 13,5 * 13,5 cm.

Hoppas allt är toppen. Kramar  
    Var köpte ni de korten?
  • Monica89

Hej!
    Gifter mig 16 Juni nästa år :D 
    Har tänkt göra inbjudningskorten själv, har någon något tips på var man köper "material" till det i jönköping?

• Monica89

Var köper ni era näbbklänningar? Har hittat en på nätet som är jättefin! men svårt att se exakt färg på datorn och de kunde inte skicka färgprov.

• Monica89

Brudaffärer här? Vet Mani och Kristinas brud och fest, vet ni fler som liggger i "grannområdet".

• Monica89

Nu har jag hittat en näbbklänning! Blev "speciella stunder" i Nässjö

• Monica89

Brudklänningarna tittade jag aldrig på de var på undefvåningen och där var vi aldrig. Men verkar vara billigare än kristinas.

De hade ett jättefint västset till pojk brudnäbb, och brudnäbbsklänningar på rea. Tror de hade rea på annat också nu. Kom på efter jag varit där att jag borde tittat på slöja också så ringde de och fråga vad de tar och de verkar kosta hälften jämfört med kristinas. Men har ju inte sett den så vet inte om  den är lika fin.

• Monica89

Tror Kritinas brud och fest tar i lite när det gäller tiden att få sin klänning, gör de nog för att vara på den säkra sidan. De sa att jag måste vara färdig med klänning, skor och bh senast i februari (gifter mig i Juni) för att den säkert ska hinna bli klar, lämna in den förra veckan och fick den denna veckan (alltså lämna in den för att sy in och sy upp, köpte den i oktober) :P

• Monica89

sofi88: Kan tänka mig att de har de lugnar då på sensommarn, I maj/början av Juni har de ju alla balklänningat

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län