Inlägg från: Cicci90 |Visa alla inlägg
  • Cicci90

Bröllop i Jönköpings län

Jag bor också i Jönköpings län! En liten bit utanför Nässjö.
    Har ni andra köpt klänning än? Eller letat?
    Jag har ingen aning om var man letar klänning i Jönköping? Tips mottages tacksamt!

• Cicci90
    krest skrev 2011-07-05 21:38:18 följande:
    Jag hämtade min klänning idag :) så roligt att få ha den hemma.
    Nu är det inte ens två veckor kvar. Spännande men också skrämmande. Hoppas man inte glömt nått. Hur går det för er?

Cicci90: Jag hyr min klänning för jag känner inte för att ha en klänning hängandes för ingenting. Men vi är alla olika. Man kan hyra eller köpa klänning på Kristina brud och fest eller köpa på Mani. Jag hyr min från Kristina brud och fest. Är så nöjd. Insydd och allt. :) Men sen finns ju alltid blocket. Några andra affärer finns inte här, då får man kolla sig utåt. När har ni bestämt datum?

augusti2012: ska kolla in din sida ;)
    Jag är inte helt 100 på att jag kommer att köpa jag heller, får helt enkelt se hur utbudet av hyrklänningarna är. Hittar jag en jättefin så kan jag tänka mig att hyra. Men jag har fått känslan av att det är ett större utbud på köpklänningar och då lättare att hitta en som passar just mig? Men vad vet jag egentligen, har inte varit inne i någon affär än... :p Vårt datum är först nästa år, 4 eller 11 augusti, så jag har lång tid på mig att hitta något! :)
    Finns både Kristina brud och fest och Mani på stan eller var ligger de?
  • Cicci90
    Dazzle skrev 2011-09-05 06:48:56 följande:
    Cicci 90> finns det inte en festbutik mitt emot gamla bowlingen i Nässjö? Annars har jsg hört mkt gott från folk som handlat på Mani i jkpg. Gislaveds festklädesbutik har oxå mkt gott rykte. Om jag glömt säga det så har vi bokat stora segerstad utanför reftele för festen nästa sommar! De är hur trevliga å gulliga som helst!! Nu har ja börjat leta tyger. Hoppas på kunna köpa mkt på rea om man e ute i så god tid som jag e. Plus ebay för organzapåsar ska jag spana in. :). Så kul att tiden går så fort. På onsdag e det bara 10 månader kvar!! Snacka om att redan ha fjärilar i magen!! =).
    Jo just det ja. Det finns en butik med festkläder i Nässjö. Den har dock flyttat så den är mer i centrum. Om man kan säga centrum om en stad man åker igenom på 5 minuter? ;)

Men vad de har för kläder där har jag ingen aning om. Är bara i Nässjö när det behövs mat. Shoppingutbudet är inte stort..
    Vet att jag var inne i den butiken för kanske 5-6 år sedan och då såg klänningarna väldigt tråkiga och gamla ut. Men det kan ju ha ändrats!
  • Cicci90
    Dazzle skrev 2011-09-05 15:50:20 följande:
    Jnt- jag gifter mig i bredaryd 7/7 :). Om du tar lycka (dit jag med ska gå å kolla) så säger folk att man ska va ute i god tid. Många har fått sina orders försenade. O. Det sen gäller brud lr bara balklänningar som jag hört det om år efter år ska jag låta vara osagt! Cicci Åk till jkpg å gå till mani och till Kristina brud
    Måste man boka tid hos dem?
  • Cicci90

Kan tipsa er om att det kommer att vara en bröllopsmässa i Jönköping den 19 februari på Elmia! Vet inte hur mycket jag kan skriva innan det blir reklam av det, men det går ju alltid att googla. ;)

• Cicci90
    Monica89 skrev 2012-01-28 18:56:16 följande:
    Nu har jag hittat en näbbklänning! Blev "speciella stunder" i Nässjö
    Vad hade de för utbud i övrigt? Tänkte på brudklänningar..
    Fanns det mycket att välja på?
  • Cicci90

Vi kommer inte ha något liveband på festen så där kommer vi undan billigt  ;) Hade varit jättekul med det, men pengarna räcker inte så långt så vi fixar med annat.

På tal om något helt annat så har jag pratat med Kristina brud och fest nu i veckan för att boka tid för att prova klänning.
    Tjejen som jag pratade med sa att i värsta fall kan det ta upp till 3,5 månad att få en klänning levererad (antar att det handlar om några speciella märken) så var ute i god tid när ni ska prova! Sen får man även räkna bort juli månad från dessa 3,5 eftersom att de flesta leverantörer har stängt då. (Hur nu en sådan verksamhet kan ha stängt under högsäsong..!)

• Cicci90
    Sia skrev 2012-02-18 17:56:11 följande:
    Nu har jag missat något!! Vilken bröllopsmässa??
    Det har varit bröllopsmässa på Elmia idag (som jag tipsade om tidigare i tråden) med bla dansuppvisning, "danskurser", brudklännings-modevisnigar osv. Och flera företag inriktade på bla kläder, mat, lokaler, transport osv. Hoppas att det var fler än jag som hittade dit!
    Det var inte så stort jämfört med mässorna i de större städerna, men jag tycker att det var jätteroligt! Fick flera jättebra mässerbjudande på så gott som allt som hör bröllop till! :)
  • Cicci90

En liten fråga till alla er som bor i Jönköping med omnejd..
    Vad köper ni underkläder?
    Och då tänker jag först och främst på bh.

Har en ganska stor byst och behöver något som verkligen håller upp och ger stöd.
    Det måste dessutom vara axelbandslöst vilket ger mig problem. Freebra funkar inte.
    Det jag har funderat mest på är en korsett av något slag.
    Har ni något tips på en affär som säljer bra underkläder?
    Någonstans i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö..

• Cicci90
    Ekwall skrev 2012-05-06 19:28:35 följande:
    Här har du en riktigt bra sida för BH! Min vän gifte sig igår och har också stor byst och kunde rekomendra denna till alla som ville ha en BH som satt bra  : gå in på : 

wonderbra.timarco.se/product.aspx?prod=37638E...
    Tack för tipset! Men jag vill helst inte beställa via internet, har aldrig lyckats få hem en bh i rätt storlek... ;)
  • Cicci90
    sofi 88 skrev 2012-05-06 19:43:17 följande:
    Jag köper från twilfit, köpte en axelbandslös från Chantelle där för några år sen som är rätt bra. Men till bröllopet har jag löpt en wonderbra men den måste nästan beställas från nätet... Tänk på att ta en strl större i kupan om du beställer wonderbra, jag gjorde misstaget att ta min vanliga och den blev för liten. Wonderbran ger ett snyggare lyft istället för att "trycka ner" som många axelbandslösa kan göra om man har stor byst. 
    Twilfit, är det den som ligger på A6?
    Jo, problemet är ju just att de jag har haft innan har tryckt ner. Vill inte gärna ha hängbröst på bröllopsdagen.. ;)
    Menar du att det inte finns wonderbra i butikerna? Suck..
  • Cicci90
    Dazzle skrev 2012-06-13 17:47:58 följande:

Hur hittar man en cool bil att åka i Jönköpings län?

L

Vi hade turen att det visade sig att killens jobbarkompis har en fin gamal bil :)

Annars hade vi tänkt höra av oss till Wheelers i Vetlanda, då vi inte bor så långt därifrån.
    www.wheelers-vetlanda.se/
    Vi tänkte gå in på hemsidan och titta i bildgalleriet tills vi hittade någon/några vi tyckte om och sen se ifall kontaktuppgifter till ägarna fanns (eller ringa ex. ordförande och fråga).
    Ett par vänner till oss gjorde så och den klubben de ringde till var vana vid att få sådana "uppdrag" och det var inga problem :)
    Är man "en i gänget" i raggarklubbarna kan man säkert räkna upp ett tiotal namn på personer med fina bilar som kan tänkas göra bröllopskörningar.

"Raggarklubbar" finns väl lite överallt så leta om du hittar någon i närheten :)
  • Cicci90
    Fjonken skrev 2012-06-25 09:38:34 följande:
    Nyarpsstugan i Bankeryd - Bra lokaler med underbar vätterutsikt. Ligger lite "off" men ändå med bra busskommunikationer. Enda nackdelen är att det känns lite mycket som en gympasal liksom, det är lite för mycket furu och trä för våran smak. Men det är ändå detta ställe som det nu lutar åt, om vi inte hittar nåt annat. Vi får väl se till att pimpa stugan ordentligt Glad
    Kan tipsa om markväv för att på ett enkelt och billigt sätt pimpa sin festlokal. (finns billigt på biltema och liknande affärer)
    Googla på fiberväv bröllop, markväv bröllop eller odlingsväv bröllop så kommer det upp lite bilder iaf.
    Vi ska använda det för att täcka över lite fula partier i vår lokal.
    Hade jag fått som jag velat hade vi haft det i taket också.
    Likt denna bilden från google:

Men sambon gillade inte riktigt idén så det blir det nog inget med..
  • Cicci90
    Kajsatim skrev 2012-06-25 12:07:17 följande:
    Vi kommer ha festen i korskyrkans "Vättersalen", superfint!! Det ligger precis intill stranden!

Vart beställer ni tårtan?? Det är just nu mitt största problem.. 
    Nu bor jag ju inte i Jönköping utan på landet utanför Nässjö. Så jag har beställt från Thimons i Nässjö. De har fruktansvärt goda tårtor!
    Men det måste väl finnas en hel drös med konditorier som gör bröllopstårtor i Jkpg? Gå runt och be att få titta i deras pärmar för att se hur deras tårtor brukar se ut, fråga om priser och vilka smaker de kan erbjuda. Eller om de kanske har en hemsida man kan börja titta på :)
    Fjonken skrev 2012-06-25 13:54:08 följande:
    Tack för tipset! 
    Det var så lite så :) Själv är jag helnöjd än så länge och längtar efter att få dekorera min lokal med markväven. Den är ju så billig Flört Och jag är ju en snål smålänning.. Flört
  • Cicci90
    Dazzle skrev 2012-06-29 16:16:58 följande:

Cicci90> håller med om THimons =). Å prisvärda är de. Är från Bodafors från början =).

L

Där ser man! Har själv spenderat sjuan till nian på Parkskolan i Bodafors.. Världen är allt bra liten!
  • Cicci90

Den 22 juli är det "" I Nöd och Lust" Orgelkonsert med bröllopstema med diplomorganisten Annika Sjöstrand" i Almesåkra kyrka utanför Nässjö (I den kyrka jag ska gifta mig i om en dryg månad!). Tänkte att det kanske kan vara kul för er som ännu inte har beslutat om vad som ska spelas vid in- och utgånsmarsch. För det låter ju som att det kommer att spelas en del sådant Tungan ute
    Det kanske finns sånt i kyrkorna närmre er också, men jag hittade just detta. Hade gärna gått om det hade varit för ett år sen. Flört

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län