Inlägg från: augusti2012 |Visa alla inlägg
  • augusti2012

Bröllop i Jönköpings län

GGVV= Gislaved, Gnosjö, Värnamo och vaggeryd kommun.

Hejsan.

Vi har planer på att gifta oss 4 augusti 2012 i samband med sambons 30 års dag.
    vi har tänkt att gifta oss i Bankeryd och även har festen där. temat är rött och vitt. Relativt enkelt men ändå fint.
    Beställa klänning ifrån China. Sambons köper vi på dressman i maj nästa år.
    Maten blir buffe ifrån Pallas Athena (= grekiskt).
    Tänkte göra det mesta själv. Ska sy linneservetter av Tekla kökshandduk på ikea. Läste om folk som hade gjort det och blivit jätte nöjda. Gjorde en prov idag. Och det blir toppen. På en handduk för 2 kr får du ut två stycken.
    Alkohol ifrån tyskland, tårtor gör vi eventuellt själva. Kommer köpa en hel del på ebay då sambon har paypal och dollarn är låg.
    Gör även inbjudningskort själv samt tackkort. Köpte 100 kuvert + kort för 165 kr nu förra veckan. Super billigt. 
    vita 13,5 * 13,5 cm.

Hoppas allt är toppen. Kramar  

• augusti2012

Dazzle: Laxbuffe låter intressant.. vart hittar du det?? Är från början ifrån anderstorp nämligen och blev lite nyfiken. :)
    Har köpt en stämpel där det står Kärlek på.
    Tanken är att trycka det i mitten upptill på kortet och sen knyta med ett rött sidenband. Eventuellt sätta på små diamanter på den.  Inuti tänkte jag ha ett rött papper som bakgrund och sen vitt papper över med info. 
    På kuvert där man stänger och öppnar kuvert tänkte jag ha små etiketter ifrån vista print där det står Ja 4/8 2012.
    Ska provgöra ett kort snart tänkte jag. Mest för att jag är så himla nyfiken på hur det kommer bli :) 
    Och för att det är så himla kul att pyssla. 

• augusti2012

vill tipsa lite: var inne på willys här i jönköping idag. Dem hade ljuslyktor i glas för 1 kr styck. Vi har kommit fram till att ha lite högre då vi ska ha som tyll lite drömlikt på bordet (ikea gardiner 35 kr som man delar- i spets).
    Men om man inte ska ha som vi så är dem perfekta att sätta band om eller ha dem som dem är.  

• augusti2012

Dazzle: jag har nu provgjort lite Pyssel som du hittar bland mina bilder. gå gärna in och kika vet ja

• augusti2012

EBAY EBAY EBAY!!!!!!!!!!!!!!! I´m in love!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har skaffat mig ett ebay konto och paypalkonto idag. Och jisses vad jag har fyndat.
    För 140 kr har jag fått följande: 
    En tiara, en slöja, 100 organzaa påsar till godis, ett hårband, örhänge, halsband, och slips till min m2b och son.

Är slipsen bra beställer jag det till marskalkarna och min pappa också. (20 kr styck).

Kommer bli ett antal inköp där till känner jag på mig :)

Tips: claes Ohlsson säljer nu genomskinliga paraply för 19 kr!!! :) :)

• augusti2012
    Hej blivande fruar.. 
    Visst känns det häftigt att smaka på ordet fru
    Jag har pysslat och grejat lite. Så går gärna in bland mina bilder och kika. 
    Finns bilder på festlokal och blivande bröllopsklänning.
    Hoppas ni har haft en underbar helg. 
    kramar från mig 
    Ps: paraplyt finns på bild också
  • augusti2012

Jag har hört om någon lada nånstans som säljer klänningar.. någon som har koll!??? 
    Dela gärna med dig av infon.  

• augusti2012

Måste bara tipsa :)
    Gillar Smålänningens marknad på facebook. Och fick då se att i oktober så säljer dem 10 stycken ljuslyktor för 10 kr. Och man får max göra 2 köp.
    Så idag köpte min kära mamma 20 stycken ljuslyktor för 20 kr. :)
    Hur bra som helst.
    Fanns genomskinnliga, silver/svarta eller guld/svarta.

• augusti2012

jag har inte turen att någon i den här tråden har köpt billiga champange glas som ni vill sälja efter bröllopet. 
    Gifter mig den 4/8.

Vi kommer köra med spotify på festen.

• augusti2012

Någon här som bor i jönköping med omnejd som blåser eld eller vet någon som gör det?? 
    Ska ha festen i domsands båtsällskap som ligger vid vättern. vore underbart att börja dansen där.. 

• augusti2012

Umlaut: gifter oss också den 4/8.
    Vi skulle ha haft mat ifrån Lättlagat i sandseryd från början. Dem kör ut, har varmhållning att låna, och personal om man är ute i god tid.

Vi har nu valt att ta från Chili Thai istället.  

• augusti2012

Hej Umlaut: 
    vi har kommit rätt långt i planeringen. Vårat största problem är serveringspersonal och att vi behöver åka till tyskland och köpa alkohol + fixa min ring. Pratade med guldverkstaden i Habo idag. Så det såg bra ut.
    Hur långt har ni kommit?? Ska ha en shoppingdag på stan på lördag... *spännande* 

Man kan köpa med mat hem ifrån chili thai. Så vi pratade med dem som äger detta. Är själv ifrån anderstorp där ägarna kommer ifrån. Sa att vi kommer vara 70 stycken ungefär.
    Frågade vad dem skulle ta: 
    För 5 olika rätter: kyckling, fläskfile spett med jordnötssås, en kyckling rätt, en räkrätt, en vegetarisk, och en nötkött.
    Med ris, räkchips och grönsallad och soya. Så blir det 150 kr per person.

Nackdelen är att någon måste hämta maten.

Vi kände att det löser sig alltid.

När jag pratade med lättlagat så skulle man få provsmaka nån dag. Som jag har förstått det så skulle dem nu framåt sommaren utöka verksamheten. Görs hemma tror jag nu. Ligger inte långt ifrån sandseryds kyrka.

• augusti2012

Umlaut: 
    Ägarna är ifrån thailand. Mitt bästa tips är väl att gå dit på lunchen och prova. Vi älskar maten :) 
    Kommer bli en buffe där gästen tar maten själv. :) 

Kajsastim: roligt att du också gifter dig den 4/8 :) 
    Du behöver ingen röda mattan?? Har en som jag ska sälja. Har två stycken nämligen.
    Eller någon annan??? 

• augusti2012

Kommer sälja det mesta efteråt. Så hojta till efteråt om det är något ni behöver. 

• augusti2012

Hej tjejer.. 

Spännande planering ni har framför er..
    Jag gifter mig 4/8 i bankeryds kyrka och kommer ha festen i Domsands båtsällskap.
    Finns plats för 100 personer. Snabb diskmaskin. All porslin, vinglas mm ingår.
    Det som man behöver komplettera är champangeglas.
    Nackdelen är liten kyl och frys.
    http://www.domsand.org/
    Positiva: är så himla vackert.. 

Har ni rött tema så är ni välkomna att höra av er. kommer sälja massa saker efter bröllopet.

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län