Inlägg från: sofieochandreas |Visa alla inlägg
  • sofieochandreas

Bröllop i Jönköpings län

Vi ska gifta oss 27/8 i Brahekyrkan på Visingsö. Vi har valt att ha fest på ön samt tar en cateringfirma därifrån. Tårtor fixar vi själva då jag vill ha en tårtbuffe, åh vad jag tjatat om denna tårtbuffe :) Min sambo och jag planerar allt tillsammans men jag tänker nog mer på det hela än han. Varje dag tänker jag på vårt bröllop och hur vi vil ha det och hur vi ska lösa vissa saker.

• sofieochandreas

Vad kul att läsa andras tankar och planer :) Jag vill gärna ha en bok på bröllopet som alla ska skriva i och som vi sen kan läsa i efteråt. Håller på o letar efter något kul där då jag inte vill ha en med tomma sidor för det kan vara svårt att veta vad man ska skriva så blir det bara vanliga fraser. Vill ha en liknande "Vänner" bok där man svarar på frågor som redan finns. Håller som sagt på att leta annars får jag ordna något själv!
    En annan ide som vi fick av några vi känner som gifte sig är att vi vill ha någon som står utanför kyrkan och tar kort på gästerna/sällskapen som kommer vilket gör att man då får alla på kort och när man kommer till kyrkan är man ju som finast :)

Har ni några tips på vad ni planerar på er dag som man kan få ta del av?

• sofieochandreas

Vi ska ha Tojje som vigselpräst och det känns toppen både för mig och min sambo. Han var den första vi kom att tänka på när det gäller präst. Vi båda känner igen honom som skolpräst :)

ka kolla på Bokia, tack för tipset! Låter som nåt jag är ute efter :)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län