Inlägg från: sofi 88 |Visa alla inlägg
  • sofi 88

Bröllop i Jönköpings län

Vi ska gifta oss 7/7-12, två år efter förlovningen. Bröllopet blir i närheten av Jönköping, jag är bosatt i Jönköping och m2b har flyttat upp till Stockholm men han letar sig nog snart tillbaka hit igen Glad Än så länge står planeringen ganska stilla men vi vill i alla fall inte lägga mer än 50 000 kr på bröllopet, exklusive resan. Har börjat fundera på att beställa klänningen från China, maten ska vi hjälpas åt med att laga så det blir en buffé. Vi brukar alltid köra buffé när vi träffas i släkten och vi blir då ganska många så jag tror det kommer gå skitbra. Antalet gäster blir kring 60 st, absolut inte fler.
    Det största problemet hittills är gästlistan, vi kan inte riktigt enas om vilka som är givna och vilka som inte är det...
    Jag har inte köpt någon bröllopsbok men startat en prenumeration på alltombröllop, har hittils dock bara fått en tidning...

• sofi 88

Jag köpte min klänning på kristina brud och fest, de har rea nu så passa på :)
    Fick min drömklänning för halva priset och bemötandet var väldigt proffsigt. Man måste boka tid vilket kan vara bra att veta.

• sofi 88

Jag funderar lite på vem man ska kolla med ang tårta. Vi är inte ute efter någon fancy pancy grej utan helt enkelt en god tårta som inte kostar skjortan, i Jönköping....

Sen är vi nu i taget med att fixa catering, blir nog svärmors kompis i branschen som fixar, får se vilket pris det landar på. Ca 6 månader kvar till the big day. Börjar känna behov av att boka och fixa saker. Vet inte vem jag ska fråga om bukett, coursage och tärnbukett... Undrar om blomsterlandet kan vara något att ha där då jag inte är superpetig? Det bör ju nästan vara bland det billigaste faktiskt.

Imorgon får bli en såndär fixar dag för mig och m2b, åka runt å fråga om tårtor och blommor, kuvert till inbjudningarna ska köpas och sen ska adresser skrivas och frimärken ska klistras. Men vi har i alla fall kommit igång lite nu :)

• sofi 88
    Monica89 skrev 2012-02-12 12:53:07 följande:
    Tror Kritinas brud och fest tar i lite när det gäller tiden att få sin klänning, gör de nog för att vara på den säkra sidan. De sa att jag måste vara färdig med klänning, skor och bh senast i februari (gifter mig i Juni) för att den säkert ska hinna bli klar, lämna in den förra veckan och fick den denna veckan (alltså lämna in den för att sy in och sy upp, köpte den i oktober) :P
    Vad skumt för jag köpte min i augusti/september å ska gifta mig första veckan i juli, till mig sa de att jag ska lämna in den i början av juni för justeringar, så jag inte hinner ändra kroppen till bröllopet.... 
  • sofi 88

Umlaut: Kolla med John Bauer men de kör ju bara när det är skola så om ni gifter er under sommarlovet så funkar det tyvärr inte. Å jag tror inte de börjat skolan än första veckan i augusti?

• sofi 88
    Cicci90 skrev 2012-05-06 19:21:01 följande:
    En liten fråga till alla er som bor i Jönköping med omnejd..
    Vad köper ni underkläder?
    Och då tänker jag först och främst på bh.

Har en ganska stor byst och behöver något som verkligen håller upp och ger stöd.
    Det måste dessutom vara axelbandslöst vilket ger mig problem. Freebra funkar inte.
    Det jag har funderat mest på är en korsett av något slag.
    Har ni något tips på en affär som säljer bra underkläder?
    Någonstans i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Vetlanda, Sävsjö..
    Jag köper från twilfit, köpte en axelbandslös från Chantelle där för några år sen som är rätt bra. Men till bröllopet har jag löpt en wonderbra men den måste nästan beställas från nätet... Tänk på att ta en strl större i kupan om du beställer wonderbra, jag gjorde misstaget att ta min vanliga och den blev för liten. Wonderbran ger ett snyggare lyft istället för att "trycka ner" som många axelbandslösa kan göra om man har stor byst. 
  • sofi 88
    Cicci90 skrev 2012-05-06 20:38:52 följande:
    Twilfit, är det den som ligger på A6?
    Jo, problemet är ju just att de jag har haft innan har tryckt ner. Vill inte gärna ha hängbröst på bröllopsdagen.. ;)
    Menar du att det inte finns wonderbra i butikerna? Suck..
    Twilfit finns både i stan å på a6. Wonderbra finns inte i några butiker i jkpg... Men prova lite å se ungefär storlek. Jag beställde 70 F i Wonderbran nu men har ibland 65 F, i alla fall i chantelle. Å den passar perfekt, så den är ganska liten i storleken...
  • sofi 88

Mandala: Då kanske ni sprang på min svärmor som var och hämtade nyckeln för vi gifter oss på lördag i hembygdsgården. Håll tummarna för bra väder :)

Svar på tråden Bröllop i Jönköpings län