Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Maräng - en temafest att se fram emot!

Jag kommer!
    När gifter ni er? Vi gifter oss 4/6 sååå innan dess är jag lite upptagen
    I höst kanske festen kan bli av? Åh så kul det skulle vara!
    Var bor ni? Kanske kan man mötas halvvägs om det är långa avstånd?

• prinsessanogrodan

Åh så bra, den här festen blir ju en ursäkt för mig att göra extensions en gång till
    "Måste" ju ha Lucy-hår! Långt blont lockigt hår och så en fluffig klänning...måste kanske leta på Second Hand eller kanske Blocket...hmm har sett  en del 80-tals brudklänningar på Blocket
    Åh jag är så sugen på marängsviss nu! Hmmm vad ska man äta på en sån fest? Nån som minns vad man åt på 80-talet? Jag var för liten för att minnas....

• prinsessanogrodan

Oki vi bor bor i Östergötland, det tar bara ett par timmar till Göteborg och till Stockholm är det ju bara 2 timmar
     Tänk så härligt att ha en sån här fest att se fram mot i höst!
    Under hösten borde man ju kunna få ett hyfsat biligt hotellrum i Göteborg eller hur?
    Så övernattning är ju inget problems men var ska festen hållas?
    Hummer är ju riktigt gott, men dyrt
    Kanske att man kan få ha festen på någon restaurang om alla beställer sin mat i förväg? Så som man gör om man är ett större sällskap som ska äta ute på restaurang? Kanske att man ska förvarna restaurangen om att det kommer ett gäng 80-tals utklädda människor? Vi vill ju inte skrämma slag på personalen

• prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:08:24 följande:
    Ja själv är jag född 1980 så jag slapp bry mig så mycket när det begav sig! =)

Men nu för tiden tycker jag 80-talet är helt grymt, rena kult-statusen!

Miami Vice är bland de bästa TV-serier jag sett, och The Wedding Singer bland de bästa bröllopsfilmerna!
    Åh Miami Vice! Don Johnson i vit kavaj med uppkavlade ärmar!
    Visst var Miami Vice en cool TV-serie? Jag tyckte att dom var sååå tuffa!

Jag hade neonfärgade kläder Jag var sååå snygg i dom kläderna, om ni bara visste !
    Och pudelfrilla, det hade jag också
  • prinsessanogrodan

Jag är född redan 1976 så jag minns en del av 80-talet!

Men maten minns jag inte, inte mer än att pizza kom till stan, McDonalds kom till stan och så marängsviss

Kassler med ananas är det 80-tal?

• prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:16:05 följande:
    Jag kan lätt tänka mig att hyra någon av Göteborgs Stads festlokaler:

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvY wMDSycXA6MQFxNDPwtTI3dnA6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYG RmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-pH6Uea4VZnpR-akpicmV-oX5 EaU5zsqKgIA2XQD5g!!/dl2/d1/L0lJSklna21BL0lKakFBRXl BQkVSQ0pBISEvWUZOQTFOSTUwLTVGd0EhIS83XzI1S1FCMkozM DA5QkQwMlRENDFOODUyR0M2L1dnSHU3NzM3OTAwMTI!/?WCM_P ORTLET=PC_7_25KQB2J3009BD02TD41N852GC6_WCM&WCM_GLO BAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_ se/invanare/fritid_natur/samlings_och_festlokaler/ kategori-artiklar/art_n393_samlingsofestlokaler_pr iser

Beställer kallskuren mat från nån cateringfirma? Finns buffépriser för 100 kr per person.

Stan kryllar av både hotellrum, vandrarhem och campingstugor! 

Mat, systemet-dricka, dekorationer och lokal borde landa på 200-300 kr per person. Alla står för sin egen del av kostnaden. Låter väl strålande??
    Låter super! Bra pris!

Fasen vad härligt det här kommer bli!
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:26:02 följande:
    Nån kyckling-rätt som hette typ Africana är väl också 80-tal precis som kassler med ananas?? =)

Fasen vad gött, då drar vi igång planeringen i sommar när det börjar kännas tomt efter bröllopet! Man måste ju ha ett nytt projekt att pyssla med, ha ha!
    Japp! Planeringen börjar i sommar! Kanske nån vecka efter våra bröllop så vi hinner med lite nygifta-mys?
    11/6 börjar planeringen!
  • prinsessanogrodan
    Chicita skrev 2011-04-28 18:40:54 följande:
    Vi har haft en temafest på hotellet jag jobbar på redan med 80-talstema...
    Och snart blir det en till Flört 

"Rakt över Disk" Med Clabbe!
    Succé kan jag ju bara säga... Första gången så var matbiljetterna slut efter 45 min. Och då hade vi inte ens fått ut annonsen Tungan ute
    Det räckte med att en krögarprofil i stan hade skrivit om det på sin Facebook-sida. Han visste att vi skulle släppa biljetterna, men dom hade inte ens kommit från tryckeriet när han skrev det. Så det var lite kaos ett par dagar *S*

Jag är född -73 så jag minns 80-talet med fasa... Pasteller. pasteller och ännu mer pasteller. Blandade med neonfärger. pudelfrisyrer (spretlugg,.. någon? *ryser*) 
    Jag minns dom tajta stentvättade jeansen med hööög midja och ett cm-brett neonfärgat skärp som man lindande MINST två varv runt midjan...
    Jane Fonda och trikåer med gympadräkten utanpå tightsen var ju också jätteinne Skrikandes 

Jaja, inte konstigt att man är som man är när man tänker efter *S*

Om det är på rätt tid och rätt plats så kanske jag också hänger på, men det kan framtiden utvisa.
    Att hyra lokal, ta in catering mm låter som en jättebra idé. Och jag kanske kan fixa lite billigare boende på hotell om nån är intresserad av det... (man ska ju utnyttja sina kontakter, eller vad säger man *S*)  
    Uuu spretluggen ja...*hemska minnen* Min spretlugg var så stel av all spray att jag hade kunnat slå huvet mot en vägg och studsat tillbaka
    Jane Fonda och vår egen Susanne Lanefelt! *å kniiip!*
    Jag hade en jättefin gympa-outfit...he he he...dansade jazzdans...känns inte det lite 80-tal?
    Mitt rum var förresten jättefint också...rosa och turkos...allt var rosa och turkost....Åh så fint det var *eller hur *
  • prinsessanogrodan
    Sebastiána skrev 2011-04-28 20:46:09 följande:
    Jazzdans känns väldigt 80-tal... och benvärmare till det
    Ja just det! Benvärmare också Ni skulle ha sett mig i min outfit med gympadräkten utanpå tightsen och benvärmare.....och spretlugg och pudelpermanent...uj uj uj så snygg jag var!
    Jag och syrran (född -73) dansade jazzdans och sen gick vi hem och tittade på Fame!
    "Fame...I'm gonna live forever...I'm gonna learn how to fly...Fame!"
    Och så Flashdance såklart. Minns ni den filmen? Är den 80-tal?
Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!