• MrsT2011

Maräng - en temafest att se fram emot!

Vi var några stycken i en annan tråd som började diskutera temafester. Då kom signaturen "prinsessanogrodan" med en helt grym idé: Man borde fixa en temafest endast för blivande och tidigare brudar, där alla kommer klädda i 80-talsbröllopskläder med gigantiska puffärmar a la prinsessan diana!

Tänk vad häftigt: Alla gäster har extremt fluffiga vita kläder, man klär in en hel lokal i fiberduk och volanger, och man sätter i sig kopiösa mängder marängsviss och sockervadd till efterrätt!

Jag är inte ironisk utan jag tände verkligen på idén! Glad

Har ni förresten läst artikeln om den brittiska kvinnan som ordnade skilsmässofest? När hon skilde sig ordnade hon en tjejfest där klädkoden var "den fulaste brudklänning du kan hitta". Det var ganska underhållande bilder...!

• Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!
  • 1995 11 17

Jag gille egentligen inte dem stora fluffiga klänningarna från 80 talet men tycker ändå det var en jätte rolig idé och skulle absolut kunna ta på mig en sån klänning för ett sånt här jippo.

Skiljsmässo festen lät oxå kul, även om jag innerligt hoppas att jag aldrig kommer skilja mig.

Skulle vara kul att gå på båda festerna med kläder efter dem temana.

• prinsessanogrodan

Jag kommer!
    När gifter ni er? Vi gifter oss 4/6 sååå innan dess är jag lite upptagen
    I höst kanske festen kan bli av? Åh så kul det skulle vara!
    Var bor ni? Kanske kan man mötas halvvägs om det är långa avstånd?

• prinsessanogrodan

Åh så bra, den här festen blir ju en ursäkt för mig att göra extensions en gång till
    "Måste" ju ha Lucy-hår! Långt blont lockigt hår och så en fluffig klänning...måste kanske leta på Second Hand eller kanske Blocket...hmm har sett  en del 80-tals brudklänningar på Blocket
    Åh jag är så sugen på marängsviss nu! Hmmm vad ska man äta på en sån fest? Nån som minns vad man åt på 80-talet? Jag var för liten för att minnas....

• MrsT2011

Man behöver ju förresten inte begränsa sig till brudklänningar! Man kanske känner nån som känner nån som har en bal/tärnklänning med 80-talspuff hängande i garderoben?

Frisyrinspiration hämtas med fördel från Dallas, Dynastin och Samantha Fox. Eller varför inte en klassisk hövolm som Patsy i Helt Hysteriskt eller Ivana Trump? Glad

• MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 13:38:21 följande:
    Åh så bra, den här festen blir ju en ursäkt för mig att göra extensions en gång till
    "Måste" ju ha Lucy-hår! Långt blont lockigt hår och så en fluffig klänning...måste kanske leta på Second Hand eller kanske Blocket...hmm har sett  en del 80-tals brudklänningar på Blocket
    Åh jag är så sugen på marängsviss nu! Hmmm vad ska man äta på en sån fest? Nån som minns vad man åt på 80-talet? Jag var för liten för att minnas....
    Magnus Uggla pratar i låten "mitt decennium" om smörslungat hummerkött, så det var väl det som gällde till skumpan kan jag tro, ha ha!

VIlket sammanträffande, vi gifter oss också 4 juni! Hade ju varit klockrent att ha en sån här fest att se fram emot i höst! Jag bor i göteborg men har familjen i skåne och vänner i stockholm, så vilken som helst av storstadsregionerna funkar för mig!
  • Kattpoet

HUm den enda bröllopsklänning som  har  kan låna och komma i är en  kort kort vit klänning med jätte stora  puffarärmar och  fånigt släp----

• Pinkgrape

Haha ptjaaaa... jag får väl dra på mig en klänning, fixa håret och skypa med er på partyt ;P
    Ni måste därför tala om i god tid vad ni ska äta på partyt, och dricka, så jag hinner orda med det här hemma!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011

Weeeeh, en sån här vill jag ha!

• gbg2012

Underbar idé,. jag är född på 80-talet och älskar 80-talet. Lyssnar mkt på sån musik. =)

Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!