• MrsT2011

Maräng - en temafest att se fram emot!

Vi var några stycken i en annan tråd som började diskutera temafester. Då kom signaturen "prinsessanogrodan" med en helt grym idé: Man borde fixa en temafest endast för blivande och tidigare brudar, där alla kommer klädda i 80-talsbröllopskläder med gigantiska puffärmar a la prinsessan diana!

Tänk vad häftigt: Alla gäster har extremt fluffiga vita kläder, man klär in en hel lokal i fiberduk och volanger, och man sätter i sig kopiösa mängder marängsviss och sockervadd till efterrätt!

Jag är inte ironisk utan jag tände verkligen på idén! Glad

Har ni förresten läst artikeln om den brittiska kvinnan som ordnade skilsmässofest? När hon skilde sig ordnade hon en tjejfest där klädkoden var "den fulaste brudklänning du kan hitta". Det var ganska underhållande bilder...!

• Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!
  • prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:16:05 följande:
    Jag kan lätt tänka mig att hyra någon av Göteborgs Stads festlokaler:

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvY wMDSycXA6MQFxNDPwtTI3dnA6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYG RmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-pH6Uea4VZnpR-akpicmV-oX5 EaU5zsqKgIA2XQD5g!!/dl2/d1/L0lJSklna21BL0lKakFBRXl BQkVSQ0pBISEvWUZOQTFOSTUwLTVGd0EhIS83XzI1S1FCMkozM DA5QkQwMlRENDFOODUyR0M2L1dnSHU3NzM3OTAwMTI!/?WCM_P ORTLET=PC_7_25KQB2J3009BD02TD41N852GC6_WCM&WCM_GLO BAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_ se/invanare/fritid_natur/samlings_och_festlokaler/ kategori-artiklar/art_n393_samlingsofestlokaler_pr iser

Beställer kallskuren mat från nån cateringfirma? Finns buffépriser för 100 kr per person.

Stan kryllar av både hotellrum, vandrarhem och campingstugor! 

Mat, systemet-dricka, dekorationer och lokal borde landa på 200-300 kr per person. Alla står för sin egen del av kostnaden. Låter väl strålande??
    Låter super! Bra pris!

Fasen vad härligt det här kommer bli!
  • shakynose

TACOS!!! Värsta trendmaten!

• MrsT2011

Nån kyckling-rätt som hette typ Africana är väl också 80-tal precis som kassler med ananas?? =)

Fasen vad gött, då drar vi igång planeringen i sommar när det börjar kännas tomt efter bröllopet! Man måste ju ha ett nytt projekt att pyssla med, ha ha!

• prinsessanogrodan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:26:02 följande:
    Nån kyckling-rätt som hette typ Africana är väl också 80-tal precis som kassler med ananas?? =)

Fasen vad gött, då drar vi igång planeringen i sommar när det börjar kännas tomt efter bröllopet! Man måste ju ha ett nytt projekt att pyssla med, ha ha!
    Japp! Planeringen börjar i sommar! Kanske nån vecka efter våra bröllop så vi hinner med lite nygifta-mys?
    11/6 börjar planeringen!
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:32:47 följande:
    Japp! Planeringen börjar i sommar! Kanske nån vecka efter våra bröllop så vi hinner med lite nygifta-mys?
    11/6 börjar planeringen!
    Perfekt, så får det bli! =)

Ska även kolla med handelspuben, min gamla studentkår. Tror att tidigare studenter kan få hyra puben till privata fester. Det allra bästa vore om några från sexmästeriet ingår i priset, då fixar de städningen nämligen!
  • Joffan
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:16:05 följande:
    Jag kan lätt tänka mig att hyra någon av Göteborgs Stads festlokaler:

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvY wMDSycXA6MQFxNDPwtTI3dnA6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYG RmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-pH6Uea4VZnpR-akpicmV-oX5 EaU5zsqKgIA2XQD5g!!/dl2/d1/L0lJSklna21BL0lKakFBRXl BQkVSQ0pBISEvWUZOQTFOSTUwLTVGd0EhIS83XzI1S1FCMkozM DA5QkQwMlRENDFOODUyR0M2L1dnSHU3NzM3OTAwMTI!/?WCM_P ORTLET=PC_7_25KQB2J3009BD02TD41N852GC6_WCM&WCM_GLO BAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_ se/invanare/fritid_natur/samlings_och_festlokaler/ kategori-artiklar/art_n393_samlingsofestlokaler_pr iser

Beställer kallskuren mat från nån cateringfirma? Finns buffépriser för 100 kr per person.

Stan kryllar av både hotellrum, vandrarhem och campingstugor! 

Mat, systemet-dricka, dekorationer och lokal borde landa på 200-300 kr per person. Alla står för sin egen del av kostnaden. Låter väl strålande??
    Ja, låter BRA!!!!
  • Aniara4
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:17:03 följande:
    Kassler med ananas är det 80-tal?
    Absolut, precis vad jag satt och tänkte på! Och gick man på krogen var det väl plankstek som gällde, eller var det lite tidigare? Eller fyra små rätter, ha ha, då var det fest när man fick gå på kinakrogen!

Och till efterrätt smälte man After Eight på päronhalvor.

Jag var nyligen hemma hos mamma och städade ur ett förråd, och hittade en otroligt tjusig neongrön minikjol i trikå, och massor av mjuka plastarmband i neonfärger. Jisses vad snygg man måste ha varit...

(Jag är ett par år äldre än du Flört)
  • MrsT2011

Har tipsat i tråden "jag söker nya vänner i GBG" så nu hoppas jag att fler hakar på! =)

• Runi
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 14:50:53 följande:
    Har tipsat i tråden "jag söker nya vänner i GBG" så nu hoppas jag att fler hakar på! =)
    Såg att du hade skrivit där och blev sugen direkt! Får man komma även fast man knappt levde på 80-talet? ;P (Sep 89). 

Skulle ju va roligast om man har en "egen lokal" så att man inte behöver tänka på andra gäster och så som på en restaurang.  
  • Chicita

Vi har haft en temafest på hotellet jag jobbar på redan med 80-talstema...
    Och snart blir det en till Flört 

"Rakt över Disk" Med Clabbe!
    Succé kan jag ju bara säga... Första gången så var matbiljetterna slut efter 45 min. Och då hade vi inte ens fått ut annonsen Tungan ute
    Det räckte med att en krögarprofil i stan hade skrivit om det på sin Facebook-sida. Han visste att vi skulle släppa biljetterna, men dom hade inte ens kommit från tryckeriet när han skrev det. Så det var lite kaos ett par dagar *S*

Jag är född -73 så jag minns 80-talet med fasa... Pasteller. pasteller och ännu mer pasteller. Blandade med neonfärger. pudelfrisyrer (spretlugg,.. någon? *ryser*) 
    Jag minns dom tajta stentvättade jeansen med hööög midja och ett cm-brett neonfärgat skärp som man lindande MINST två varv runt midjan...
    Jane Fonda och trikåer med gympadräkten utanpå tightsen var ju också jätteinne Skrikandes 

Jaja, inte konstigt att man är som man är när man tänker efter *S*

Om det är på rätt tid och rätt plats så kanske jag också hänger på, men det kan framtiden utvisa.
    Att hyra lokal, ta in catering mm låter som en jättebra idé. Och jag kanske kan fixa lite billigare boende på hotell om nån är intresserad av det... (man ska ju utnyttja sina kontakter, eller vad säger man *S*)  

Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!