• MrsT2011

Maräng - en temafest att se fram emot!

Vi var några stycken i en annan tråd som började diskutera temafester. Då kom signaturen "prinsessanogrodan" med en helt grym idé: Man borde fixa en temafest endast för blivande och tidigare brudar, där alla kommer klädda i 80-talsbröllopskläder med gigantiska puffärmar a la prinsessan diana!

Tänk vad häftigt: Alla gäster har extremt fluffiga vita kläder, man klär in en hel lokal i fiberduk och volanger, och man sätter i sig kopiösa mängder marängsviss och sockervadd till efterrätt!

Jag är inte ironisk utan jag tände verkligen på idén! Glad

Har ni förresten läst artikeln om den brittiska kvinnan som ordnade skilsmässofest? När hon skilde sig ordnade hon en tjejfest där klädkoden var "den fulaste brudklänning du kan hitta". Det var ganska underhållande bilder...!

• Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!
  • MrsT2011

Man behöver ju förresten inte begränsa sig till brudklänningar! Man kanske känner nån som känner nån som har en bal/tärnklänning med 80-talspuff hängande i garderoben?

Frisyrinspiration hämtas med fördel från Dallas, Dynastin och Samantha Fox. Eller varför inte en klassisk hövolm som Patsy i Helt Hysteriskt eller Ivana Trump? Glad

• MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 13:38:21 följande:
    Åh så bra, den här festen blir ju en ursäkt för mig att göra extensions en gång till
    "Måste" ju ha Lucy-hår! Långt blont lockigt hår och så en fluffig klänning...måste kanske leta på Second Hand eller kanske Blocket...hmm har sett  en del 80-tals brudklänningar på Blocket
    Åh jag är så sugen på marängsviss nu! Hmmm vad ska man äta på en sån fest? Nån som minns vad man åt på 80-talet? Jag var för liten för att minnas....
    Magnus Uggla pratar i låten "mitt decennium" om smörslungat hummerkött, så det var väl det som gällde till skumpan kan jag tro, ha ha!

VIlket sammanträffande, vi gifter oss också 4 juni! Hade ju varit klockrent att ha en sån här fest att se fram emot i höst! Jag bor i göteborg men har familjen i skåne och vänner i stockholm, så vilken som helst av storstadsregionerna funkar för mig!
  • MrsT2011

Weeeeh, en sån här vill jag ha!

• MrsT2011
    Kattpoet skrev 2011-04-28 14:02:58 följande:
    Jag växte upp under 80 talet, jag minns det och nej jag vurmar inte för det....  Neon färgade  bälten och  pastelfärgade kläder...  GHA!

Boytoys och Toyboys, volanger och puff överallt... och sång talang var pudelfrillor och tuttar...

GHA!!!! 
    Ja själv är jag född 1980 så jag slapp bry mig så mycket när det begav sig! =)

Men nu för tiden tycker jag 80-talet är helt grymt, rena kult-statusen!

Miami Vice är bland de bästa TV-serier jag sett, och The Wedding Singer bland de bästa bröllopsfilmerna!
  • MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:06:12 följande:
    Oki vi bor bor i Östergötland, det tar bara ett par timmar till Göteborg och till Stockholm är det ju bara 2 timmar
     Tänk så härligt att ha en sån här fest att se fram mot i höst!
    Under hösten borde man ju kunna få ett hyfsat biligt hotellrum i Göteborg eller hur?
    Så övernattning är ju inget problems men var ska festen hållas?
    Hummer är ju riktigt gott, men dyrt
    Kanske att man kan få ha festen på någon restaurang om alla beställer sin mat i förväg? Så som man gör om man är ett större sällskap som ska äta ute på restaurang? Kanske att man ska förvarna restaurangen om att det kommer ett gäng 80-tals utklädda människor? Vi vill ju inte skrämma slag på personalen
    Jag kan lätt tänka mig att hyra någon av Göteborgs Stads festlokaler:

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwMDSycXA6MQFxNDPwtTI3dnA6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYGRmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-pH6Uea4VZnpR-akpicmV-oX5EaU5zsqKgIA2XQD5g!!/dl2/d1/L0lJSklna21BL0lKakFBRXlBQkVSQ0pBISEvWUZOQTFOSTUwLTVGd0EhIS83XzI1S1FCMkozMDA5QkQwMlRENDFOODUyR0M2L1dnSHU3NzM3OTAwMTI!/&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/invanare/fritid_natur/samlings_och_festlokaler/kategori-artiklar/art_n393_samlingsofestlokaler_priser

Beställer kallskuren mat från nån cateringfirma? Finns buffépriser för 100 kr per person.

Stan kryllar av både hotellrum, vandrarhem och campingstugor! 

Mat, systemet-dricka, dekorationer och lokal borde landa på 200-300 kr per person. Alla står för sin egen del av kostnaden. Låter väl strålande??
  • MrsT2011

Nån kyckling-rätt som hette typ Africana är väl också 80-tal precis som kassler med ananas?? =)

Fasen vad gött, då drar vi igång planeringen i sommar när det börjar kännas tomt efter bröllopet! Man måste ju ha ett nytt projekt att pyssla med, ha ha!

• MrsT2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:32:47 följande:
    Japp! Planeringen börjar i sommar! Kanske nån vecka efter våra bröllop så vi hinner med lite nygifta-mys?
    11/6 börjar planeringen!
    Perfekt, så får det bli! =)

Ska även kolla med handelspuben, min gamla studentkår. Tror att tidigare studenter kan få hyra puben till privata fester. Det allra bästa vore om några från sexmästeriet ingår i priset, då fixar de städningen nämligen!
  • MrsT2011

Har tipsat i tråden "jag söker nya vänner i GBG" så nu hoppas jag att fler hakar på! =)

• MrsT2011
    Joffan skrev 2011-04-28 20:22:39 följande:
    Berättade för min blivade genast när han kom hem att jag på hösten ska på 80-tals brudtemafest till Göteborg, hans första reaktion var "menar du alvar" men sedan sa han "Jag tycker absolut att du ska åka" :)
    Naaaaw men vad fin han är som stöttar denna fantastiska idé! Har inte ens vågat berätta för min blivande, han hatar stora fester och maskerader ska vi inte tala om...! Flört

Gött att så många hakar på! Att man inte tänkt på detta tidigare, en 80-talsfest med bröllopsfokus är ju helt briljant!
  • MrsT2011
    Aniara4 skrev 2011-04-28 21:06:30 följande:
    Hahahaha, det där kunde vara jag! Först hade jag en ljusblå dräkt med vita tights och blåa benvärmare, sen hade jag en cerise dräkt med svarta tights. Minns särskilt en uppvisning till "Dancing on the ceiling".  Flashdance (What a feeling) dansade vi också till. Oj oj oj, tänk om man skulle försöka sig på en sån där benspark nu, det skulle nog se ut det...

Hade det inte varit i Göteborg hade jag nog sjutton dykt upp i en maräng jag med!
    Det finns ju inget som hindrar att det blir flera fester, i olika städer!
  • MrsT2011

Blev så till mig i trasorna innan idag att jag var tvungen att reka lite på Myrorna efter jobbet, he he! För tillfället hade de ingen brudklänning med 80-talsstuk, MEN en TOK-blå galen kreation i nåt högblankt material med en gigantisk rosett på rumpan och puffärmar stora som krockkuddar! Skrattande

Kan vara värt 450 spänn, tål att tänkas på...!

• MrsT2011

Vi kanske skulle köra dansuppvisning för er som levde för Fame och Flashdance, bara att damma av gympadräkten och benvärmarna och börja öva fame-hopp, ha ha!

• MrsT2011
    Strawberry skrev 2011-04-28 21:55:43 följande:

Jag bor i Stockholm men inte kan man avstå en chans att klä ut sig till en jätte maräng och lyssna på goa 80-tals band!?! Jag tycker det låter som en perfekt anledning att ta sig till Göteborg en helg..

Låter strålande, välkommen till Göttlaborg! =)
  • MrsT2011

Ja, blå mascara! Snacka om att det är ett måste, gärna med grön ögonskugga och chockrosa läppstift/rouge! Håret kan med fördel hempermanentas eller tok-tuperas. Dessutom borde man satsa på accesoarer i så mycket neonfärg man kan hitta, neonarmband och neon-handväska till en enorm marängklänning tycker jag låter ljuvligt...! Flört

Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!