• Aniara4

Maräng - en temafest att se fram emot!

prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:17:03 följande:
    Kassler med ananas är det 80-tal?
    Absolut, precis vad jag satt och tänkte på! Och gick man på krogen var det väl plankstek som gällde, eller var det lite tidigare? Eller fyra små rätter, ha ha, då var det fest när man fick gå på kinakrogen!

Och till efterrätt smälte man After Eight på päronhalvor.

Jag var nyligen hemma hos mamma och städade ur ett förråd, och hittade en otroligt tjusig neongrön minikjol i trikå, och massor av mjuka plastarmband i neonfärger. Jisses vad snygg man måste ha varit...

(Jag är ett par år äldre än du Flört)
  • Aniara4
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 20:50:31 följande:
    Ja just det! Benvärmare också Ni skulle ha sett mig i min outfit med gympadräkten utanpå tightsen och benvärmare.....och spretlugg och pudelpermanent...uj uj uj så snygg jag var!
    Jag och syrran (född -73) dansade jazzdans och sen gick vi hem och tittade på Fame!
    "Fame...I'm gonna live forever...I'm gonna learn how to fly...Fame!"
    Och så Flashdance såklart. Minns ni den filmen? Är den 80-tal?
    Hahahaha, det där kunde vara jag! Först hade jag en ljusblå dräkt med vita tights och blåa benvärmare, sen hade jag en cerise dräkt med svarta tights. Minns särskilt en uppvisning till "Dancing on the ceiling".  Flashdance (What a feeling) dansade vi också till. Oj oj oj, tänk om man skulle försöka sig på en sån där benspark nu, det skulle nog se ut det...

Hade det inte varit i Göteborg hade jag nog sjutton dykt upp i en maräng jag med!
  • Aniara4

80-talet är ju inte en enda stil såklart, det är 10 år vi pratar om, men neonfärgerna hade ett par bra år där!

Blå mascara och riktigt ljus-skärt läppstift minns jag också.

En sak som slår mig när jag tittar på gamla musikvideos är att de såg ut att ha mycket roligare på den tiden. Det är knalliga färger som inte nödvändigvis passar ihop, diverse knasigheter, och dansarna ser oftast ut att ha roligt. Nuförtiden ska dansarna i en musikvideo vara nästan nakna, se förbannade ut och trycka upp rumpan i kameran. Det ser inte alls lika kul ut.

Jisses vilken tant jag låter som nu!

Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!