• Chicita

Maräng - en temafest att se fram emot!

Vi har haft en temafest på hotellet jag jobbar på redan med 80-talstema...
    Och snart blir det en till Flört 

"Rakt över Disk" Med Clabbe!
    Succé kan jag ju bara säga... Första gången så var matbiljetterna slut efter 45 min. Och då hade vi inte ens fått ut annonsen Tungan ute
    Det räckte med att en krögarprofil i stan hade skrivit om det på sin Facebook-sida. Han visste att vi skulle släppa biljetterna, men dom hade inte ens kommit från tryckeriet när han skrev det. Så det var lite kaos ett par dagar *S*

Jag är född -73 så jag minns 80-talet med fasa... Pasteller. pasteller och ännu mer pasteller. Blandade med neonfärger. pudelfrisyrer (spretlugg,.. någon? *ryser*) 
    Jag minns dom tajta stentvättade jeansen med hööög midja och ett cm-brett neonfärgat skärp som man lindande MINST två varv runt midjan...
    Jane Fonda och trikåer med gympadräkten utanpå tightsen var ju också jätteinne Skrikandes 

Jaja, inte konstigt att man är som man är när man tänker efter *S*

Om det är på rätt tid och rätt plats så kanske jag också hänger på, men det kan framtiden utvisa.
    Att hyra lokal, ta in catering mm låter som en jättebra idé. Och jag kanske kan fixa lite billigare boende på hotell om nån är intresserad av det... (man ska ju utnyttja sina kontakter, eller vad säger man *S*)  

• Chicita
    Aniara4 skrev 2011-04-29 08:53:44 följande:
    80-talet är ju inte en enda stil såklart, det är 10 år vi pratar om, men neonfärgerna hade ett par bra år där!

Blå mascara och riktigt ljus-skärt läppstift minns jag också.

En sak som slår mig när jag tittar på gamla musikvideos är att de såg ut att ha mycket roligare på den tiden. Det är knalliga färger som inte nödvändigvis passar ihop, diverse knasigheter, och dansarna ser oftast ut att ha roligt. Nuförtiden ska dansarna i en musikvideo vara nästan nakna, se förbannade ut och trycka upp rumpan i kameran. Det ser inte alls lika kul ut.

Jisses vilken tant jag låter som nu!
    hehe.. jamen det är väl inte för inte som dom kallar det "det glada 80-talet" Skrattande
    (vilket ju även används om fler årtionden förståss Flört)

Men jo jag håller med dig och även 1995 11 17 om att det kändes rätt kravlöst och som en enklare tillvaro. 
    Det var lite mindre prestige, och mindre hetsjakter mindre krig och katastrofer.
    Men det kan ju bero också på att nyheter mm inte var lika tillgängliga som dom är nu och tidningarna hade inte katastrof-blänkare på förstasidorna varje dag. Dom var mer fokuserade på vad som hände i Sverige än i världen. Vi var alltså inte lika upplysta då som nu.

Men 80-talet var ju en explosion av färg, polyester, axelvaddar, puffpuff och "maränger". Dom tog ut svängarna ordentligt. Och det syns ju så tydligt. Det är nog därför vi får den där bilden (minnesbilden för oss som är gamla nog att minnas det *S*) av att det var så roligt då... 
Svar på tråden Maräng - en temafest att se fram emot!